Tου ΠΑΝΤΕΛΙΔΗ Φώτη,*
Τμήματα που κάποτε ήταν ασφαλείας και για τους πολίτες και για τους ίδιους τους αστυνομικούς, οι οποίοι είναι πλέον είδος προς εξαφάνιση στα Τ/Α του λεκανοπεδίου της Αττικής.Όλα στο ίδιο μοτίβο με έκδηλο εδώ και χρόνια το σκηνικό της εργασιακής ανασφάλειας.
- Μόνιμο πρόβλημα των Τ/Α είναι η επι της ουσίας έλλειψη προσωπικού, το οποίο οργανικά παρουσιάζεται πληρέστατο. Δηλαδή ενώ οι οργανικές θέσεις φαίνονται καλυμμένες, η παρούσα πραγματική δύναμη που έχει να διαχειριστεί ο εκάστοτε διοικητής ανέρχεται μόλις στο 1/3 της οργανικής.
- Μεταγωγές! Η «κατάρα» της ασφάλειας και ένα από τα καθημερινά προβλήματα του εκάστοτε τμήματος - καθημερινές μεταγωγές προς εξυπηρέτηση κυρίως τμημάτων του κέντρου.
- Ένα από τα πιο παράδοξα των Τμημάτων Ασφαλείας εδώ και χρόνια είναι το γεγονός ότι το βράδυ κλείνουν. Η Υπηρεσία που ασχολείται με το 90% της γκάμας των αδικημάτων και επιλαμβάνεται προανάκρισης των εκάστοτε σοβαρών υποθέσεων , κατά τις νυχτερινές ώρες είναι κλειστή. Υποκατάστατο της υπολειτουργίας αυτής είναι η ύπαρξη του ανακριτικού συνεργείου που σπεύδει να επιληφθεί στις σοβαρές υποθέσεις που ενδέχεται να υπάρξουν στον τομέα της εκάστοτε Υποδιεύθυνσης
- Ωράριο εργασίας. Συνδυαστικά, αποτέλεσμα των προαναφερόμενων προβλημάτων είναι η καθημερινή καταπάτηση του ωραρίου εργασίας του χαμηλόβαθμου προσωπικού. Οι Αξιωματικοί Υπηρεσίας εργάζονται εναλλάξ σε δύο βάρδιες, την πρωινή και την απογευματινή. Άμεσο αποτέλεσμα αυτού είναι να σχολάνε την μία μέρα-μετά την απογευματινή βάρδια- την 22:00 ώρα και να αναλαμβάνουν Υπηρεσία πάλι την 06:00 ώρα της επομένης, μόλις 8 ώρες μετά. Οι δε αστυφύλακες που απασχολούνται στις μεταγωγές «γράφουν» καθημερινά υπερωρίες , οι οποίες φυσικά και πάνε υπερ πίστεως και πατρίδος αφού δεν αντιστοιχούν σε παραπάνω χρήματα
- Κάλυψη μέτρων ασφαλείας. Επιπρόσθετα, στο ήδη καθημερινό πρόβλημα της έκδοσης Υπηρεσίας έρχεται η έκτακτη ανάγκη για διάθεση αστυνομικών στην κάλυψη μέτρων ασφαλείας σε πορείες, εκδηλώσεις, αθλητικούς αγώνες, επισκέψεις επισήμων στην χώρα κ.α..
- Μετακινήσεις προς ΥΦΕΚΑ(αμυγδαλέζα). Πρέπει να βρεθεί άμεσα μια λύση για τη μετακίνηση των συναδέλφων, οι οποίοι αναγκάζονται να πληρώνουν καθημερινά από την τσέπη τους τα έξοδα μετακίνησης.
- Αναλώσιμα υλικά και οχήματα. Μόνιμο επίσης πρόβλημα των τμημάτων, που έχουν πλέον ως δεδομένο την έλλειψη χαρτιού , γραφικής ύλης , οχημάτων και σχεδόν όλων, των απαραίτητων για την εύρυθμη λειτουργία της Υπηρεσίας , υλικών.
Επιτακτική ανάγκη φυσικά είναι να μπορούν όλα αυτά τα προβλήματα να λυθούν προκειμένου να αποκατασταθεί η σωστή λειτουργία των Τμημάτων Ασφαλείας , η οποία θα έχει φυσικά αντίκτυπο στην ίδια την κοινωνία και τους πολίτες. Η πρόταση κλειδί είναι τα Τ/Α να λειτουργούν αυτόνομα και να έχουν δικαίωμα πρωτοβουλίας. Δεν αναφέρομαι στο ήδη δοκιμασμένο μοντέλο των πολυδύναμων τμημάτων, όπου δεν υπήρχαν τμήματα αλλά γραφεία ασφαλείας τα οποία ήταν υπό την διοίκηση της των τμημάτων της τάξης. Με πλήρη πραγματική και υπάρχουσα δύναμη , 24ωρη λειτουργία και απαλλαγμένο από μεταγωγές άλλων Τμημάτων και διάφορες φυλάξεις στόχων και προσώπων τα τμήματα ασφαλείας θα μπορούσαν και πάλι να δουλέψουν στην κυριολεξία «ασφαλίτικα» και να συμβάλλουν στην μείωση της καθημερινής εγκληματικότητας με εκπληκτικά αποτελέσματα, τόσο για τους ΠΟΛΙΤΕΣ, όσο και για το ίδιο το ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ της Υπηρεσίας.
- Μόνιμο πρόβλημα των Τ/Α είναι η επι της ουσίας έλλειψη προσωπικού, το οποίο οργανικά παρουσιάζεται πληρέστατο. Δηλαδή ενώ οι οργανικές θέσεις φαίνονται καλυμμένες, η παρούσα πραγματική δύναμη που έχει να διαχειριστεί ο εκάστοτε διοικητής ανέρχεται μόλις στο 1/3 της οργανικής.
- Μεταγωγές! Η «κατάρα» της ασφάλειας και ένα από τα καθημερινά προβλήματα του εκάστοτε τμήματος - καθημερινές μεταγωγές προς εξυπηρέτηση κυρίως τμημάτων του κέντρου.
- Ένα από τα πιο παράδοξα των Τμημάτων Ασφαλείας εδώ και χρόνια είναι το γεγονός ότι το βράδυ κλείνουν. Η Υπηρεσία που ασχολείται με το 90% της γκάμας των αδικημάτων και επιλαμβάνεται προανάκρισης των εκάστοτε σοβαρών υποθέσεων , κατά τις νυχτερινές ώρες είναι κλειστή. Υποκατάστατο της υπολειτουργίας αυτής είναι η ύπαρξη του ανακριτικού συνεργείου που σπεύδει να επιληφθεί στις σοβαρές υποθέσεις που ενδέχεται να υπάρξουν στον τομέα της εκάστοτε Υποδιεύθυνσης
- Ωράριο εργασίας. Συνδυαστικά, αποτέλεσμα των προαναφερόμενων προβλημάτων είναι η καθημερινή καταπάτηση του ωραρίου εργασίας του χαμηλόβαθμου προσωπικού. Οι Αξιωματικοί Υπηρεσίας εργάζονται εναλλάξ σε δύο βάρδιες, την πρωινή και την απογευματινή. Άμεσο αποτέλεσμα αυτού είναι να σχολάνε την μία μέρα-μετά την απογευματινή βάρδια- την 22:00 ώρα και να αναλαμβάνουν Υπηρεσία πάλι την 06:00 ώρα της επομένης, μόλις 8 ώρες μετά. Οι δε αστυφύλακες που απασχολούνται στις μεταγωγές «γράφουν» καθημερινά υπερωρίες , οι οποίες φυσικά και πάνε υπερ πίστεως και πατρίδος αφού δεν αντιστοιχούν σε παραπάνω χρήματα
- Κάλυψη μέτρων ασφαλείας. Επιπρόσθετα, στο ήδη καθημερινό πρόβλημα της έκδοσης Υπηρεσίας έρχεται η έκτακτη ανάγκη για διάθεση αστυνομικών στην κάλυψη μέτρων ασφαλείας σε πορείες, εκδηλώσεις, αθλητικούς αγώνες, επισκέψεις επισήμων στην χώρα κ.α..
- Μετακινήσεις προς ΥΦΕΚΑ(αμυγδαλέζα). Πρέπει να βρεθεί άμεσα μια λύση για τη μετακίνηση των συναδέλφων, οι οποίοι αναγκάζονται να πληρώνουν καθημερινά από την τσέπη τους τα έξοδα μετακίνησης.
- Αναλώσιμα υλικά και οχήματα. Μόνιμο επίσης πρόβλημα των τμημάτων, που έχουν πλέον ως δεδομένο την έλλειψη χαρτιού , γραφικής ύλης , οχημάτων και σχεδόν όλων, των απαραίτητων για την εύρυθμη λειτουργία της Υπηρεσίας , υλικών.
Επιτακτική ανάγκη φυσικά είναι να μπορούν όλα αυτά τα προβλήματα να λυθούν προκειμένου να αποκατασταθεί η σωστή λειτουργία των Τμημάτων Ασφαλείας , η οποία θα έχει φυσικά αντίκτυπο στην ίδια την κοινωνία και τους πολίτες. Η πρόταση κλειδί είναι τα Τ/Α να λειτουργούν αυτόνομα και να έχουν δικαίωμα πρωτοβουλίας. Δεν αναφέρομαι στο ήδη δοκιμασμένο μοντέλο των πολυδύναμων τμημάτων, όπου δεν υπήρχαν τμήματα αλλά γραφεία ασφαλείας τα οποία ήταν υπό την διοίκηση της των τμημάτων της τάξης. Με πλήρη πραγματική και υπάρχουσα δύναμη , 24ωρη λειτουργία και απαλλαγμένο από μεταγωγές άλλων Τμημάτων και διάφορες φυλάξεις στόχων και προσώπων τα τμήματα ασφαλείας θα μπορούσαν και πάλι να δουλέψουν στην κυριολεξία «ασφαλίτικα» και να συμβάλλουν στην μείωση της καθημερινής εγκληματικότητας με εκπληκτικά αποτελέσματα, τόσο για τους ΠΟΛΙΤΕΣ, όσο και για το ίδιο το ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ της Υπηρεσίας.
*Αρχ Παντελίδης Φώτης
Μέλος Α.Π.ΑΣ.Α
Μέλος Α.Π.ΑΣ.Α
#apasa.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.