ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΑ 140 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ
Ενώ, σύμφωνα με έκθεση της κομισιόν,η Ελλάδα
κατατάσσεται 5η μεταξύ των «28» σε ό,τι αφορά τους φόρους στην ακίνητη
περιουσία και 8η σε ό,τι αφορά τους φόρους στα καύσιμα και το λαό να αδυνατεί να πληρώσει τα απίστευτα χαράτσια το περιοδικό Spiegel, σε άρθρο του με τίτλο «Πλούτος και κρυψίνοια» τονίζει ότι πουθενά αλλού στον κόσμο δεν προστατεύονται τόσο πολύ οι εφοπλιστές από οικονομικές επιβαρύνσεις.
Το περιοδικό, επικαλούμενο διεθνείς αναλύσεις, σημειώνει ότι από το 2002 ως σήμερα έλληνες εφοπλιστές δεν έχουν αποδώσει φόρους για ποσά τουλάχιστον 140 δισ. ευρώ. Παράλληλα, βάσει 58 ειδικών ρυθμίσεων, οι περίπου 800 ελληνικές οικογένειες του κλάδου δεν πληρώνουν σχεδόν καθόλου φόρους.
Όπως διαπιστώνει το γερμανικό περιοδικό, οι έλληνες εφοπλιστές παραγγέλνουν πλοία σαν μην υπήρχε ποτέ κρίση στη ναυτιλία.
Στο δημοσίευμα επισημαίνεται ότι το 2012 είχαν δώσει παραγγελίες για
την κατασκευή 275 καινούργιων πλοίων αξίας 10 δις ευρώ και άλλα τόσα για
την ανακαίνιση του στόλου τους. Μάλιστα, μόνον για τις πρώτες εβδομάδες
του 2014 το κόστος για παραγγελίες καινούργιων πλοίων και αγορές
μεταχειρισμένων ανέρχεται στα 5 δισ ευρώ.
«Τα χρήματα προέρχονται από τις δικές μας τσέπες», δηλώνει στο περιοδικό ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης
Σύμφωνα με το Spiegel, μία από τις αιτίες για την υψηλή αυτή ρευστότητα που παρουσιάζουν οι έλληνες εφοπλιστές μεσούσης της κρίσης που επικρατεί στη διεθνή ναυσιπλοΐα, είναι το γεγονός ότι πληρώνουν ελάχιστους φόρους, σε σχέση με το εύρος της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας.
Στην αναφορά του περιοδικού ότι από το 2002 ως σήμερα έλληνες εφοπλιστές δεν έχουν φορολογήσει τουλάχιστον 140 δισ. ευρώ καθώς και ότι βάσει ρυθμίσεων, οι οικογένειες του κλάδου δεν πληρώνουν σχεδόν καθόλου φόρους, ο Θ. Βενιάμης αντιτείνει ότι οι εφοπλιστές πληρώνουν φόρους «ως ιδιώτες όπως και άλλοι».
Βασιζόμενο σε στοιχεία ελληνικών συνδικαλιστικών οργανώσεων, το Spiegel γράφει ότι το 2012 οι εφοπλιστές πλήρωσαν ως ιδιώτες φόρους ύψους 15 εκ. ευρώ την ώρα που οι έλληνες ναυτικοί έχουν καταβάλει φόρους ύψους 55 εκ. ευρώ.
Υποκύπτοντας στις πιέσεις που τους ασκήθηκαν οι εφοπλιστές υποσχέθηκαν ως «εθελοντική συνεισφορά» τον διπλασιασμό του φόρου στο τονάζ των πλοίων για τα επόμενα τρία χρόνια, προστίθεται στο δημοσίευμα. Ωστόσο, ενώ η κυβέρνηση αναμένει από αυτό το διπλασιασμό ετήσια έσοδα ύψους 140 εκ. ευρώ, οι εφοπλιστές τα υπολογίζουν σε λιγότερα από 100 εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με το Spiegel, μία από τις αιτίες για την υψηλή αυτή ρευστότητα που παρουσιάζουν οι έλληνες εφοπλιστές μεσούσης της κρίσης που επικρατεί στη διεθνή ναυσιπλοΐα, είναι το γεγονός ότι πληρώνουν ελάχιστους φόρους, σε σχέση με το εύρος της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας.
Στην αναφορά του περιοδικού ότι από το 2002 ως σήμερα έλληνες εφοπλιστές δεν έχουν φορολογήσει τουλάχιστον 140 δισ. ευρώ καθώς και ότι βάσει ρυθμίσεων, οι οικογένειες του κλάδου δεν πληρώνουν σχεδόν καθόλου φόρους, ο Θ. Βενιάμης αντιτείνει ότι οι εφοπλιστές πληρώνουν φόρους «ως ιδιώτες όπως και άλλοι».
Βασιζόμενο σε στοιχεία ελληνικών συνδικαλιστικών οργανώσεων, το Spiegel γράφει ότι το 2012 οι εφοπλιστές πλήρωσαν ως ιδιώτες φόρους ύψους 15 εκ. ευρώ την ώρα που οι έλληνες ναυτικοί έχουν καταβάλει φόρους ύψους 55 εκ. ευρώ.
Υποκύπτοντας στις πιέσεις που τους ασκήθηκαν οι εφοπλιστές υποσχέθηκαν ως «εθελοντική συνεισφορά» τον διπλασιασμό του φόρου στο τονάζ των πλοίων για τα επόμενα τρία χρόνια, προστίθεται στο δημοσίευμα. Ωστόσο, ενώ η κυβέρνηση αναμένει από αυτό το διπλασιασμό ετήσια έσοδα ύψους 140 εκ. ευρώ, οι εφοπλιστές τα υπολογίζουν σε λιγότερα από 100 εκατομμύρια ευρώ.
ΚΟΜΙΣΙΟΝ: ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕIΝΑΙ ΟΙ ΠΙΟ ΥΠΕΡΦΟΡΟΛΟΓΗΜΕΝΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ Ε.Ε.
Στην 8η θέση μεταξύ των 28 της ΕΕ κατατάσσεται σε ό,τι αφορά τους φόρους σε ακίνητα και καύσιμα η Ελλάδα, σύμφωνα με έκθεση της Κομισιόν που δημοσιεύει σήμερα, Δευτέρα, η εφημερίδα Τα Νέα.
Ειδικότερα, η
Ελλάδα κατατάσσεται 5η μεταξύ των «28» σε ό,τι αφορά τους φόρους στην
ακίνητη περιουσία και 8η σε ό,τι αφορά τους φόρους στα καύσιμα.
Στην έκθεση, που πρόκειται να δοθεί επισήμως στη δημοσιότητα σήμερα στις Βρυξέλλες, αναδεικνύεται το εξής παράδοξο: αν και μεταξύ των πιο υπερφορολογημένων χωρών, τα έσοδα από τους φόρους ως ποσοστό του ΑΕΠ στην Ελλάδα παραμένουν συγκριτικά χαμηλά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα έσοδα ως ποσοστό του ΑΕΠ κατά μέσο όρο στην Ευρώπη των 28 αντιστοιχούν σε 39,4%, στην ευρωζώνη σε 40,4%, ενώ στην Ελλάδα μόλις στο 33,7%.
Κατά τις εκτιμήσεις, αυτό οφείλεται στη φοροδιαφυγή, σε συνδυασμό με τη βίαιη συρρίκνωση της οικονομίας, που προκλήθηκε από τα σκληρά μέτρα λιτότητας.
Στέλεχος της Κομισιόν που συμμετείχε στην κατάρτιση της έκθεσης σημειώνει: «Παρά τις μεταρρυθμίσεις, οι οποίες έχουν αρχίσει να αποδίδουν καρπούς από ό,τι δείχνουν οι επιμέρους φορολογικοί δείκτες, η Ελλάδα παραμένει σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα όσον αφορά στην είσπραξη φόρων».
«Πρόκειται για επίδοση αρκετά χαμηλά για ένα παλαιό μέλος της Ένωσης» παρατηρούν ειδικοί στις Βρυξέλλες και προειδοποιούν ότι οποιαδήποτε φοροελάφρυνση θα ήταν σκόπιμο να επικεντρωθεί μόνο στις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού.
Στην έκθεση, που πρόκειται να δοθεί επισήμως στη δημοσιότητα σήμερα στις Βρυξέλλες, αναδεικνύεται το εξής παράδοξο: αν και μεταξύ των πιο υπερφορολογημένων χωρών, τα έσοδα από τους φόρους ως ποσοστό του ΑΕΠ στην Ελλάδα παραμένουν συγκριτικά χαμηλά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα έσοδα ως ποσοστό του ΑΕΠ κατά μέσο όρο στην Ευρώπη των 28 αντιστοιχούν σε 39,4%, στην ευρωζώνη σε 40,4%, ενώ στην Ελλάδα μόλις στο 33,7%.
Κατά τις εκτιμήσεις, αυτό οφείλεται στη φοροδιαφυγή, σε συνδυασμό με τη βίαιη συρρίκνωση της οικονομίας, που προκλήθηκε από τα σκληρά μέτρα λιτότητας.
Στέλεχος της Κομισιόν που συμμετείχε στην κατάρτιση της έκθεσης σημειώνει: «Παρά τις μεταρρυθμίσεις, οι οποίες έχουν αρχίσει να αποδίδουν καρπούς από ό,τι δείχνουν οι επιμέρους φορολογικοί δείκτες, η Ελλάδα παραμένει σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα όσον αφορά στην είσπραξη φόρων».
«Πρόκειται για επίδοση αρκετά χαμηλά για ένα παλαιό μέλος της Ένωσης» παρατηρούν ειδικοί στις Βρυξέλλες και προειδοποιούν ότι οποιαδήποτε φοροελάφρυνση θα ήταν σκόπιμο να επικεντρωθεί μόνο στις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού.
Α. ΝΤΑΛΑΚΟΓΕΩΡΓΟΣ: ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΒΑΣΗ Η ΘΕΩΡΙΑ ΠΩΣ ΘΑ ΦΥΓΟΥΝ ΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΑΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΟΥΝ
"Πλούτος
και κρυψίνοια" είναι ο τίτλος άρθρου του περιοδικού Spiegel και το
οποίο έχει ως θέμα τις φορολογικές διευκολύνσεις που απολαμβάνουν οι
Έλληνες εφοπλιστές.
Ο πρόεδρος της ΠΝΟ, Αντώνης Νταλακογεώργος που συμμετείχε στο ρεπορτάζ του γερμανικού περιοδικού μίλησε στο ρ/σ "στο Κόκκινο"
για τις διευκολύνσεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου λέγοντας πως η
συνεισφορά των εφοπλιστών στα δημοσιονομικά έσοδα για το 2013 ήταν 15 εκατ. ενώ των ναυτεργατών ήταν 56 εκατ. ευρώ. Πρόσθεσε πως "από την εθελοντική συνεισφορά των εφοπλιστών υπάρχουν στοιχεία πως επώνυμοι εφοπλιστές δεν συνεισέφεραν ούτε ένα ευρώ".
Σύμφωνα με το δημοσίευμα οι Έλληνες εφοπλιστές αν δεν απολάμβαναν 58 φορολογικές απαλλαγές οι συμμετοχή τους στα φορολογικά έσοδα θα αντιστοιχούσε σε 10 δις ευρώ ετησίως.
"Σήμερα τουλάχιστον 3.700 πλοία που
ανήκουν σε ελληνικές εφοπλιστικές οικογένειες είναι με σημαίες
ευκολίας. Όλες οι δράσεις του κράτους και των κυβερνήσεων υπηρετούν
διαχρονικά τις επιδιώξεις και τα θέλω των εφοπλιστών" τόνισε ο Α.
Νταλακογιώργος.
Πρόσθεσε
πως "η θεωρία πως αν φορολογηθούν οι εφοπλιστές θα πάρουν τα καράβια και
θα φύγουν, είχε μια βάση τη δεκαετία του 1980 που στο πλοία
απασχολούνταν 120.000 εργαζόμενοι ενώ σήμερα απασχολούνται μόλις 4.000 Έλληνες ναυτικοί στα 820 πλοία με ελληνική σημαία".
Κάλεσε τον ΣΥΡΙΖΑ ως κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης και μελλοντική κυβέρνηση να αναδείξει το θέμα αυτό, να πάρει σαφή θέση και να μην υποκύψει στη θεωρία αυτή.
ΑΚΟΥΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΑΝΤ. ΝΤΑΛΑΚΟΓΕΩΡΓΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.