Χαιρετίζουμε την πρωτοβουλία σας και ευχαριστούμε για την πρόσκληση και την ευκαιρία που μας δίνετε, να καταθέσουμε ως Ομοσπονδία επιγραμματικά τη θέση μας για το μείζον θέμα της συζήτησης για την Οδική ασφάλεια στην Αττική.
Η οδική ασφάλεια αποτελεί βασική συνισταμένη της πολιτικής ασφαλείας που εφαρμόζεται στη χώρα μας και όπως όλοι γνωρίζουμε, αντιμετωπίζει τα δικά της προβλήματα.
Η μάστιγα των τροχαίων ατυχημάτων προκαλεί εκατόμβη νεκρών στην ελληνική κοινωνία, αλλά και σε εμάς τους αστυνομικούς, χωρίς αυτό το στοιχείο να έχει αναδειχθεί επαρκώς κατά την άποψή μας.
Από πρόχειρα στατιστικά στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, προκύπτει ότι από το 2001 έως το 2013, έχασαν την ζωή τους εν ώρα υπηρεσίας περισσότεροι από 60 αστυνομικοί, οι μισοί εκ των οποίων έπεσαν θύματα τροχαίου ατυχήματος. Σε τροχαία εν ώρα υπηρεσίας, επίσης, τραυματίστηκαν σοβαρά περίπου 60 συνάδελφοι ενώ περίπου 1.500 τραυματίστηκαν ελαφρά. Όμως πολλά τροχαία ατυχήματα με παθόντες αστυνομικούς σημειώνονται και εκτός υπηρεσίας. Σύμφωνα με τη στατιστική του Αρχηγείου, την περίοδο 2001-2013 έχασαν τη ζωή τους για διάφορους λόγους εκτός υπηρεσίας 90 αστυνομικοί, οι περισσότεροι σε τροχαία ατυχήματα. Είχαμε επίσης περίπου 100 σοβαρά τραυματισμένους και πάνω από 2.000 ελαφρά τραυματίες.
Από μια πρόχειρη ανάλυση προκύπτει ότι σχεδόν κάθε μήνα έχουμε έναν νεκρό αστυνομικό από τροχαίο ατύχημα. Αν αυτό δεν είναι απολύτως ακριβές, σίγουρα καταγράφουμε μια τέτοια τάση, ένα επικίνδυνο φαινόμενο που πρέπει να μας προβληματίσει. Ως συνδικαλιστικό κίνημα έχουμε επισημάνει ότι είναι θέμα υλικοτεχνικής υποδομής, αλλά και αγωγής - αστυνομικής εκπαίδευσης.
Το οξύ αυτό πρόβλημα το γνωρίζει το Αρχηγείο της Αστυνομίας, το οποίο κατά καιρούς έχει εκδώσει διάφορες εγκυκλίους, αλλά ξέρουμε ότι η μάστιγα αυτή δεν αντιμετωπίζεται με διαταγές. Το φαινόμενο των πολλών τροχαίων με αστυνομικούς, σχετίζεται με τα γενικότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων και πιστεύουμε ότι επιτείνεται από το στρες και άλλα ενδογενή αίτια που πηγάζουν από την επικινδυνότητα, τις ιδιαιτερότητες του επαγγέλματός μας και το επίπεδο των τεχνικών υποδομών και μέσων.
Κατά καιρούς εφαρμόζονται διάφορες πολιτικές από πολλά εμπλεκόμενα Υπουργεία, καταστρώνονται πενταετή προγράμματα και γίνονται απολογισμοί πεπραγμένων. Πέρυσι, η αρμόδια επιτροπή της Βουλής κατέληξε σε συγκεκριμένα πορίσματα, προτείνοντας δεκάδες νέες δράσεις για την αστυνομία, για τους δήμους, για τους κατασκευαστές των δρόμων, για το ΕΚΑΒ, για το Υπουργείο Παιδείας, για την ίδια την Κυβέρνηση που οφείλει να συντονίζει τα πάντα.
Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η σταδιακή μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, σύμφωνα και με τους στόχους που έχουν τεθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Στην περιοχή της Αττικής, σύμφωνα με τον διευθυντή της Τροχαίας Αττικής στόχος το 2013 ήταν να μειωθούν οι παθόντες κατά 6,6% σε σχέση με το 2012 και απ’ ότι φαίνεται ο στόχος αυτός εκπληρώθηκε στο μέγιστο βαθμό. Αυτό δεν αρκεί φυσικά, το ζητούμενο είναι να μηδενιστεί ο αριθμός των θυμάτων και να εμπεδωθεί το αίσθημα ασφάλειας και στους ελληνικούς δρόμους.
Διότι το να οδηγείς και να κυκλοφορείς χωρίς το φόβο του τροχαίου, είναι κι αυτό δικαίωμα.
Βέβαια, στις συνθήκες της οικονομικής κρίσης, που ξέρουμε πόσο επηρεάζει τις ζωές όλων μας, προφανώς επηρεάζονται και οι παράγοντες που συμβάλλουν στην τέλεση τροχαίων ατυχημάτων. Μετά από κάποια χρόνια, οι πρώτες μελέτες θα μας δείξουν τη συμμετοχή –θετική ή αρνητική- της κρίσης στα τροχαία ατυχήματα, αλλά τότε ίσως θα ναι αργά.
Αναμένουμε με ενδιαφέρον τα συμπεράσματα της δημόσιας διαβούλευσης ώστε να δούμε κατά πόσο μπορούμε να συμβάλλουμε κι εμείς κι εσείς στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στον τόπο μας.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.