.

01/10/13 ~ enstoloi.gr, Τμήμα Σωμάτων Ασφαλείας ΣΥΡΙΖΑ Αστυνομία Λιμενικό , Πυροσβεστική
                                                                                                             

Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2013

Εχεις συνείδηση; Γίνε «καρφί» - γίνε «σπιούνος»!-Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

Χωρίς εισαγωγή, παραθέτουμε αυτούσιο ένα απόσπασμα από το σχόλιο - άποψη του δημοσιογράφου και στελέχους του ΣΚΑΪ Μπάμπη Παπαδημητρίου, σε πρόσφατο δελτίο ειδήσεων του σταθμού, περί της σπουδαιότητας της ύπαρξης καθώς και της ανάγκης παροχής προστασίας προς εκείνο το είδος ανθρώπου που ο ίδιος ο κ. Παπαδημητρίου το αποκάλεσε... «φορολογικό καρφί»:
*
«Καθυστερούμε συνεχώς στα πιο κρίσιμα πράγματα. Θα σου πω ένα. Πρέπει να γίνει το Μάρτη το τελευταίο μνημόνιο και είναι χαρακτηριστικό. Λέει ότι πρέπει να φτιαχτεί νομοθεσία που θα προστατεύει ποιον; Το καρφί. Το φορολογικό καρφί. Γιατί; Γιατί σε όλο τον κόσμο που έχουν προχωρήσει και λένε ότι κάτι καταφέρνουμε με τη φοροδιαφυγή, καλύτερο από εμάς. Τι γίνεται; Ο άνθρωπος που έχει να καταγγείλει είναι προστατευμένος. Και έτσι μπορεί να καταγγείλει τον συνεργάτη του (!), τον φίλο του (!!), τον αδερφό του (!!!) - τα θαυμαστικά, και λίγα είναι, είναι δικά μας - ακόμα και τον εξάδελφό του. Το λέω αυτό για τον Παπακωνσταντίνου. Αρα πρέπει να φτάσουμε σε αυτό το σημείο».

*Δυστυχώς, η αποτύπωση της άποψης του Μπάμπη Παπαδημητρίου στο χαρτί της εφημερίδας «χάνει». Και τούτο γιατί είναι δύσκολο στο γραπτό λόγο να αποδοθεί πάντα όλο το εύρος του πάθους με το οποίο εκφράζεται κανείς στον προφορικό λόγο.
Αυτό που θέλουμε να πούμε είναι ότι τη στιγμή που ο κ. Παπαδημητρίου έλεγε όσα εσείς διαβάζετε και όσα εμείς τα ακούγαμε, είχε ένα απαράμιλλο πάθος. Μια έντονη έξαψη. Ενα ιδιαίτερο λίγωμα. Ειδικά, μάλιστα, όταν αναφερόταν στη λέξη «καρφί»...
Εκεί δε που η διακύμανση στον τόνο της φωνής του δεν άφηνε κανένα περιθώριο παρερμηνείας για την ιερή του πίστη ότι αν υπάρχει «άνθρωπος - σύμβολο» στην εποχή μας αυτός δεν είναι παρά ο «άνθρωπος - καρφί», ήταν όταν σημείωνε πως «πρέπει» ο «άνθρωπος - καρφί» να προστατεύεται (κάτι σαν την Καρέτα - καρέτα, δηλαδή), για να επιτελεί, ακριβώς, το θεάρεστο, «πατριωτικό» και νομοταγές έργο του. Δηλαδή... να καρφώνει τον συνεργάτη, τον φίλο, τον αδερφό του...
*
Το να καρφώνεις, λοιπόν, είναι και αυτό ένα από τα βασικά ηθικά «προτερήματα - χαρίσματα» που πρέπει να διακρίνει κάποιον στο σύστημα που υπηρετεί ο κ. Παπαδημητρίου. Πράγμα που καμία έκπληξη δε μας προκαλεί.
Αντιθέτως, αναρωτιόμαστε πώς του διέφυγε του κυρίου συναδέλφου η επέκταση αυτού του ηθικού προτύπου και πέραν των φορολογικών ζητημάτων.
Για παράδειγμα:
Γιατί να μη μαθαίνουμε εξ απαλών ονύχων τα παιδιά να καρφώνουν τον «κακό» συμμαθητή τους στον διευθυντή; Γιατί να μην εισαχθεί διάταξη στο εργατικό δίκαιο να καρφώνει ο εργαζόμενος τον «κακό» εργαζόμενο στον εργοδότη; Γιατί να μην μπολιάσουμε τη συνείδηση των ανθρώπων με τον κανόνα ο γείτονας να καρφώνει τον «κακό» γείτονα στη δημοτική αστυνομία κ.ο.κ.;
Γιατί, δηλαδή, να μπορεί μόνο ο «καλός» φορολογούμενος να καρφώνει τον «κακό» φορολογούμενο;
`Η - λέμε τώρα - γιατί να μπορεί μόνο ο «καλός» δημοσιογράφος να καρφώνει τον οποιονδήποτε «κακό», και να μην μπορούν όλοι να τους καρφώνουν όλους;!
*
Φυσικά, εδώ τίθεται ένα ερώτημα:
Ποιος είναι ο «καλός» και ποιος είναι ο «κακός»; Πώς ξέρουμε ότι σε ένα καθεστώς νομιμοποιημένης σπιουνιάς δε θα έχουμε το φαινόμενο που έλεγε ο Ρασούλης: «Κακοί ντυθήκανε καλοί, κάνουν πως "μπε-μπενίζουν"»...
Αυτό το λεπτό σημείο, αγαπητοί συνέλληνες, υπάρχουν κάποιοι άλλοι, ανώτεροι του κ. Παπαδημητρίου, να το απαντήσουν (σ.σ.: μην τα ζητάμε κι όλα από τον κύριο συνάδελφο). Και ο ανώτερος, εν προκειμένω, είναι η ανωτέρα ή άλλως πως, η Υπέρτατη Αρχή!
Εν ολίγοις: Το διαχωρισμό μεταξύ «καλών καρφιών» και «κακών καρφωμένων και ρουφιανεμένων» τον διαφυλάσσει, τον εγγυάται και τον επιτελεί η Υπέρτατη Αρχή.
Για παράδειγμα:
Εφόσον η Υπέρτατη Αρχή είναι ο Μακάρθι, τότε «καλός» είναι ο καταδότης, εκείνος δηλαδή που καταδίδει συναδέλφους ή συνανθρώπους του στα όργανα του Μακαρθισμού (σ.σ.: και μη μας πει κανείς ότι αυτά δε γίνονται στη Δημοκρατία, διότι Δημοκρατία είχαν στις ΗΠΑ επί Μακάρθι, όπως δημοκρατία είχαμε και εδώ επί Μακρονήσου...).
Παρομοίως, αν η Υπέρτατη Αρχή είναι ο Παττακός και ο Μακαρέζος τότε «καλός» είναι ο χαφιές της χούντας. Αν η Υπέρτατη Αρχή είναι η Γκεστάπο, τότε «καλό» καρφί είναι ο δοσίλογος και ο κουκουλοφόρος κ.ο.κ.
*
Επί του τελευταίου - για τον καλοκάγαθο χαρακτήρα της εκάστοτε Υπέρτατης Αρχής, δηλαδή - έχουμε μάλιστα και τη μαρτυρία της μεγάλης αδελφής του ΣΚΑΪ, της «Καθημερινής».
Διαβάζουμε:
«Αι γερμανικαί αρχαί εμφορούμεναι από τας φιλικωτέρας των διαθέσεων απέναντι του ελληνικού πληθυσμού, τας αρετάς και τα προτερήματα του οποίου δεν ήργησαν να γνωρίσουν, θα τον συντρέξουν - περί τούτου δεν υπάρχει αμφιβολία - εις πάσαν θετικήν και οικοδομητικήν του προσπάθειαν».
Αυτά έγραφε στο κύριο άρθρο της η εφημερίδα «Καθημερινή», στις 29 Απρίλη 1941. Δυο μέρες μετά, δηλαδή, αφότου μπήκαν τα «Ες - Ες» στην Αθήνα.
Δεν είναι προφανές, επομένως, ότι κάθε Υπέρτατη Αρχή θα ενέτασσε ασμένως τα «καρφιά» στις τάξεις των αξίων να έχουν όχι μόνο την προστασία, όπως ζητάει ο κ. Παπαδημητρίου, αλλά και τη συνδρομή της, αφού κάθε «καρφί» εξ ορισμού αξίζει να «τον συντρέξουν - περί τούτου δεν υπάρχει αμφιβολία - εις πάσαν θετικήν και οικοδομητικήν του προσπάθειαν» οι δυνάμεις της Υπέρτατης Αρχής...
*
Ασχετο: Εκείνο το τραγούδι του Σιδηρόπουλου είχε τίτλο «Ο Μπάμπης ο φλου». Τραγούδι με τίτλο «Ο Μπάμπης ο φτου» δεν έχει γραφτεί - απ' όσο γνωρίζουμε - ακόμα.

Πηγή: Ριζοσπάστης

Άρθρο αναγνώστη Τι να κάνουν τις καταλήψεις.


Γράφει ο Μαύρος Στυλός
Στη Βίλλα Αμαλίας δεν σύχναζα ποτέ. Ούτε μπάχαλα επιχείρησα να κάνω. Και δεν έχω πρώτο βαθμό συγγένειας με κανένα απο τους συλληφθέντες . Στήριξη δεν περιμένουμε ποτέ, απο ανθρώπους  που δηλώνουν ότι δεν συμμετέχουν στις  πολιτικές διαδικασίες της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας.  Μάλλον και εγώ όπως  οι περισσότεροι προοδευτικοί πολίτες αυτής τη χώρας, έχουν ερωτική εμμονή με τον αναρχικό χώρο. Όχι, απλά δε μου ''κάθεται'' όταν μια αδίστακτη ακροδεξιά κυβέρνηση, μπορεί να ανταλλάζει κοψοχρονιά τα ολυμπιακά ακίνητα με μοναστήρια, αλλά κόπτεται γιατί κατοικείται και αξιοποιείται ένα ερείπιο από νέους ανθρώπους και συλλογικότητες. Πως μπορεί να ενδιαφέρθηκαν για τα άδεια μπουκάλια, που μπορεί και να γίνουν μολότοφ  όταν δεν νοιάστηκαν που στο κέντρο της Αθήνας  καλπάζουν οι ρατσιστικές επιθέσεις η πρέζα και τα όπλα. Εφόσον η κυβέρνηση απειλεί με πρακτικές που περιορίζουν την ελευθερία του λόγου ενός κοινωνικού -φιλοσοφικού χώρου, εγείρονται  ερωτηματικά για την πορεία που θα πάρει  το τέρας του φασισμού που αμόλησαν  Δεδομένης της επίθεσης  φίμωσης του αναρχικού χώρου, δίνει το παράδειγμα σε όλους, οτι όταν στενέψει  κι άλλο η  βραχυπρόθεσμη κυβερνητική θητεία της, ίσως συνεχίσει την ίδια πρακτική αδιακρίτως. Αν αυτό σημαίνει ότι χαϊδεύω τους αναρχικούς, εγώ θεωρώ ότι δεν αξίζει να τους αφήσουμε να ανοίξουν τις κερκόπορτες του φασισμού για έναν παράνομο ραδιοφωνικό σταθμό. Ένα ελεύθερο σταθμό σε ένα χώρο για ελεύθερη διακίνηση ιδεών. Ενδεχομένως δε η ιστορία με τη βίλλα Αμαλίας και τις άλλες καταλήψεις να είναι παγίδα για το ΣΥΡΙΖΑ. Ας είναι και έτσι. Ας είναι ο ΣΥΡΙΖΑ να στιγματιστεί ξανά από τα ΜΜΕ για να προστατέψει τις δημοκρατικές ελευθερίες.


Μετανάστευση και ευρωπαϊκά κονδύλια: Είναι πολλά τα λεφτά, Χασάν


Μετανάστευση και ευρωπαϊκά κονδύλια: Είναι πολλά τα λεφτά, Χασάν

Το ελληνικό κράτος επιμένει να αντιμετωπίζει τη μετανάστευση με δαιμονοποίηση, αστυνομική καταστολή και ρατσιστική βία, μολονότι η χρηματοδότησή του από την Ε.Ε. με στόχο να συγκροτήσει σοβαρή μεταναστευτική πολιτική ανέρχεται σε 374 εκατομμύρια ευρώ, από το 2007. Εκ των οποίων τα 162 εκατομμύρια δεν ξέρουμε καν πού βρίσκονται...

Του ειδικού συνεργάτη Ύποπτο Μούσι
ypoptomousi.wordpress.com

Τόνοι μελανιού, άπειρες ώρες γυρισμάτων, ρεπορτάζ, μοντάζ, σπικάζ. Η μετανάστευση είναι το blockbuster της εποχής μας. Οι εφημερίδες στήνουν πρωτοσέλιδα με επικίνδυνους μετανάστες, «λαθραίους» ανθρώπους, όπως τους ονομάζουν, που επιβουλεύονται την αρμονία, την ευημερία και την ηθική τάξη του μικρομεσαίου νοικοκυραίου. Τα κανάλια δημιουργούν ρεπορτάζ υπερπαραγωγές για να τονίσουν το «πρόβλημα», να αναδείξουν το «φαινόμενο», να επιστήσουν την προσοχή των προαναφερθέντων μικρομεσαίων νοικοκυραίων.

Αν κοιτάξει προσεκτικά κανείς όλες αυτές τις μπουρδολογίες, θα διαπιστώσει πως πρόκειται για μια άνευ προηγουμένου καμπάνια αποπροσανατολισμού. Περισσότερο από αυτό όμως είναι η συντήρηση της άγνοιας και η διοχέτευση της οργής και της απελπισίας μιας κοινωνίας, που πλήττεται απο τα αποτελέσματα βλακωδών πολιτικών αποφάσεων μιας εικοσαετίας και πλέον, στον πιο αδύναμο κρίκο της, δηλαδή στους μετανάστες. Και αν κοιτάξει ακόμα πιο προσεκτικά, θα δει καθαρά πως λόγω του παιχνιδιού αυτού που παίζεται στην πλάτη των μεταναστών, μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ αλλάζουν χέρια. Εκατομμύρια που εισπράττει το ελληνικό κράτος από την Ευρωπαϊκή Ένωση λόγω του «προβλήματος» της μετανάστευσης και βάζει τα ανεπαρκή υπουργεία του να τα διαχειριστούν.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ένα τμήμα που ονομάζεται Home Affairs και ασχολείται με θέματα ασφάλειας και συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δηλαδή με τη μετανάστευση, την παροχή ασύλου, την εμπορία ανθρώπων, την εσωτερική ασφάλεια κ.ο.κ. Αυτό το τμήμα έχει προγράμματα χρηματοδότησης όλων των χωρών-μελών της Ε.Ε., που αποδίδονται μέσω συγκεκριμένων θεματικών ταμείων. Τα τέσσερα αυτά θεματικά ταμεία είναι: Το Ταμείο Προσφύγων, που χρηματοδοτεί έξοδα χωρών σχετικά με τη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών, το Ταμείο Ένταξης, που παρέχει κεφάλαια για την ομαλή ένταξη προσφύγων που τους έχει χορηγηθεί άσυλο ή υπηκοότητα στις χώρες που κατέφυγαν, το Ταμείο Επιστροφής, που χορηγεί προγράμματα επαναπατρισμού μεταναστών, και το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων που χρηματοδοτεί έργα και δράσεις φύλαξης των εξωτερικών συνόρων των χωρών-μελών και κατ’ επέκταση της ίδιας της Ένωσης.

Στο πλαίσιο πολυετών προγραμμάτων για δράσεις που αφορούν τα παραπάνω θέματα, όλες οι χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν λάβει χρηματοδοτήσεις για την υλοποίησή τους. Ειδικότερα για το πρόγραμμα SOLID (Solidarity and Management of Migration Flows) 2007-2013, το συνολικό κονδύλι της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν 3,97 δισ. ευρώ. Από αυτά τα κονδύλια περίπου το 10% ήρθε στην Ελλάδα για την υλοποίηση αντίστοιχων δράσεων. Συγκεκριμένα σε συνδυασμό με τα προϋπολογισμένα του 2013 το ελληνικό κράτος χρηματοδοτήθηκε (2007-2012) ή πρόκειται να χρηματοδοτηθεί (2013) με συνολικά 373.743.935,90 ευρώ, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία που έχει δώσει στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ποσό που φέρνει την Ελλάδα στην τρίτη θέση της σχετικής κατάταξης χρηματοδοτήσεων, μπροστά από χώρες όπως η Γαλλία.

Τα κονδύλια των τεσσάρων ευρωπαικών ταμείων, σύμφωνα με το άρθρο 28 του Ν3613/2007 έχουν διαμοιραστεί σε 2 υπουργεία με το Εσωτερικών και ειδικότερα τη Δ/νση Οικονομικών του αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. (;) να έχει τη μερίδα του λέοντος. Συγκεκριμένα το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης διαχειρίζεται 21.975.198 ευρώ από το Ταμείο Προσφύγων, το Υπουργείο Εσωτερικών και ειδικότερα η Διεύθυνση Αλλοδαπών 20.586.002€ απο το Ταμείο Ένταξης, ενώ η χρηματοδότηση των Ταμείων Επιστροφής και Εξωτερικών Συνόρων ύψους 331.182.735 ευρώ πάει στη Διεύθυνση Οικονομικών του αρχηγείου της ΕΛΑΣ μέσω του Υπουργείου Εσωτερικών.

Η τοποθέτηση-αξιοποίηση αυτών των κονδυλίων αποτελεί θολό τοπίο, μια που, αν ανατρέξει κανείς στη σελίδα της ΕΛ.ΑΣ., θα διαπιστώσει πως δεν υπάρχει ετήσιο πρόγραμμα που να αναλύει τις σχετικές με το Ταμείο εξωτερικών συνόρων δαπάνες για το 2012, ενώ για το Ταμείο Επιστροφής ούτε λόγος μια που το εν λόγω τμήμα έχει να αναρτήσει ετήσιο πρόγραμμα απο το 2008! Με λίγα λόγια, δεν έχει κανείς ιδέα που έχουν πάει περίπου 162€ εκατομμύρια!

Το τμήμα Home Affairs της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σύμφωνα με δήλωση της επιτρόπου Σ. Μάλστρομ, έχει την πρόθεση να αυξήσει τον προϋπολογισμό των ταμείων του προγράμματος SOLID κατά 40%. Αυτό σημαίνει πως οι χώρες οι οποίες χρηματοδοτούνται για τη διαχείριση μεταναστευτικών ροών θα λάβουν αυξημένη κατά αντίστοιχο ποσοστό χρηματοδότηση για την ανανέωση του προγράμματος την περίοδο 2014-2020. Για να συμβεί αυτό όμως, το «πρόβλημα» πρέπει να συνεχίσει να υπάρχει.

Το ελληνικό κράτος κάνει ό,τι μπορεί για να διαιωνίζει το «πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης»· με δυο λόγια, δεν πρέπει να αφήσει καμιά αμφιβολία για το πόσο πολύ χρειάζεται αυτά τα χρήματα. Πέρα απο τις πολυδιαφημισμένες «σκούπες» του Ξένιου Δία, κάνει μια πολύ πιο σημαντική δουλειά άξια να ανταμειφθεί με ευρωπαϊκό χρήμα: κατά την περίοδο 2008-2012, από τις 64.010 αιτήσεις ασύλου που κατατέθηκαν, εγκρίθηκαν μόνο οι 535, ποσοστό 0,83% τη στιγμή που ο μέσος όρος στην Ε.Ε. ξεπερνά το 25%! Άλλο ενδιαφέρον στοιχείο που δείχνει πως δεν υπάρχει διάθεση για σοβαρή αντιμετώπιση της μετανάστευσης, παρ’ όλη την κινητικότητα των κατασταλτικών υπηρεσιών, είναι πως, ενώ την περίοδο 2008-2011 υπήρχαν πάνω απο 80 εκατομμύρια ευρώ σε κονδύλια για την επιστροφή/απέλαση/επαναπατρισμό μεταναστών στις χώρες προέλευσής τους, το ελληνικό κράτος δαπάνησε μόλις κάτι περισσότερο απο ένα εκατομμύριο σύμφωνα με τον κωδικό εξόδων 5143 του προϋπολογισμού.

Η πρόθεση απο την πλευρά των κρατικών υπηρεσιών να διαιωνίζεται αυτή κατάσταση με τους ρατσιστές-βασανιστές αστυνομικούς, τα τείχη και τους φράχτες, τα στρατόπεδα «φιλοξενίας», τον γραφειοκρατικό κυκεώνα, καθώς και τους τραγικούς ρεπόρτερ-εμπόρους δράματος, είναι εμφανής. Όπως είπε μέσω twitter η Γραμματέας Μεταναστευτικής Πολιτικής της ΝΔ Φωτεινή Πιπιλή, «η αντιμετώπιση του εθνικού προβλήματος της μετανάστευσης έχει και κέρδη! Ζεστό ευρωπαϊκό χρήμα». Αυτή είναι η αλήθεια τελικά. Η μετανάστευση έχει χρήμα, που δεν ξέρουμε απο ποια χέρια περνάει και πού πάει.

Σίγουρα δεν είναι πρωτοφανές αυτό που συμβαίνει και σίγουρα δεν περιμένουμε απαντήσεις απο ένα χρεωκοπημένο πολιτικό σύστημα όπως αυτό, που κακοδιαχειρίζεται όλα αυτά τα χρήματα. Το χειρότερο όμως είναι πως αυτό το χρεωκοπημένο σύστημα παίζει τα τελευταία του χαρτιά εκμεταλλευόμενο ανθρώπους που ζητάνε απλά να ζήσουν. Άνθρωποι όπως ο Χασάν από το Σουδάν, που του χάραξαν την πλάτη, φεύγουν από περιοχές που το προσδόκιμο ζωής δεν ξεπερνά τα 40 και πολλές φορές τα 30 χρόνια, λόγω συρράξεων, ασθενειών ή ανεπάρκειας νερού και τροφής, και πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης ένος αδηφάγου ετοιμοθάνατου συστήματος κατσαπλιάδων με άσπρους γιακάδες και μπλέ πηλίκια.

Η εκμετάλλευση ανθρώπων πάντα είχε κέρδη. Είναι πολλά τα λεφτά, Χασάν...


Σημεία και τέρατα επί 12 χρόνια στο Μετοχικό Ταμείο Στρατού




Επτά υπουργοί Αμυνας από το 1999 ώς το 2011 σφύριζαν αδιάφορα την ώρα που το ταμείο ξεπουλούσε την περιουσία του και έγραφε ζημιές εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Εκθεση-καταπέλτης οικονομικών επιθεωρητών που επεξεργάζεται ο εισαγγελέας του Στρατοδικείου διαπιστώνει ευθύνες των διοικήσεων. στρατιωτικών και ιδιωτών. Mελέτη που έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου έμεινε αναξιοποίητη



 Των Κατερίνας Κατή, Γιάννη Σεφεριάδη 
To άφησαν να βουλιάξει. Σοβαρές είναι οι πολιτικές ευθύνες των υπουργών Εθνικής Αμυνας, τουλάχιστον από το 1999 μέχρι και το 2011, για το σκάνδαλο κακοδιαχείρισης στο Μετοχικό Ταμείο Στρατού το οποίο, με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, παρουσιάζει ζημιά 432 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ έχει ήδη εκποιήσει μεγάλα περιουσιακά του στοιχεία με διαδικασίες που ελέγχονται από τη Δικαιοσύνη.

Η δικογραφία με τις εκθέσεις «φωτιά και λάβρα» της ειδικής οικονομικής επιθεώρησης διαβιβάστηκε πριν από περίπου τέσσερις μήνες (επί υπουργίας Π. Παναγιωτόπουλου) σε εισαγγελέα του Στρατοδικείου Αθηνών και αναδεικνύει -σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.»- σειρά εγκληματικών πράξεων όπως κακουργηματική απιστία σε βάρος του Δημοσίου, παράβαση καθήκοντος, φορολογικές παραβάσεις, παράβαση στρατιωτικής εντολής.

Τα αδικήματα φέρεται να έχουν διαπράξει μέλη Διοικήσεων του Μετοχικού Ταμείου Στρατού, που από το 2007 δεν έχει πλέον δικά του κεφάλαια και δεσμεύει την τρέχουσα αλλά και τη μελλοντική περιουσία του για πολλά χρόνια ενώ δεν γνωρίζει καν ποιος του… χρωστά χρήματα.

Ο εισαγγελέας, που έχει προχωρήσει και σε κατασχέσεις σημαντικών εγγράφων, βρίσκεται ήδη στην «καρδιά» της υπόθεσης λαμβάνοντας καταθέσεις από σημαντικούς μάρτυρες. Το οικονομικό μέγεθος της ζημιάς αλλά και το γεγονός ότι στο σκάνδαλο, εκτός από στρατιωτικούς, ενέχονται και ιδιώτες οδηγούν, σύμφωνα με εκτιμήσεις, στην παραπομπή της δικογραφίας στην ποινική Δικαιοσύνη για την άσκηση των διώξεων και πιο συγκεκριμένα στους οικονομικούς εισαγγελείς Γρηγ. Πεπόνη και Σπ. Μουζακίτη, που είναι ήδη ενήμεροι.

Εκτός όμως από τις ποινικές ευθύνες, η ογκώδης δικογραφία αναδεικνύει και τις πολιτικές ευθύνες των εκάστοτε υπουργών Εθνικής Αμυνας, στην εποπτεία και τον έλεγχο των οποίων υπάγεται το Μετοχικό Ταμείο Στρατού, καθώς και των ηγεσιών του Γενικού Επιτελείου Στρατού (ΓΕΣ), από το οποίο μάλιστα στελεχώνεται το Δ.Σ. του Ταμείου.

Οπως προκύπτει από τον έλεγχο των οικονομικών επιθεωρητών, που έγινε για πρώτη φορά (το πρώτο εξάμηνο του 2012) στον χώρο των ενόπλων δυνάμεων με βάσει τα διεθνή πρότυπα, τουλάχιστον από το 1999 μέχρι και τα τέλη του 2011 στο ΜΤΣ γίνονταν «σημεία και τέρατα». Οι πολιτικοί προϊστάμενοι όμως των Διοικήσεών του, επτά συνολικά υπουργοί, περί άλλα ετύρβαζαν, καθώς αγνοούσαν ακόμα και τα στοιχεία των απλών οικονομικών ελέγχων που είχαν γίνει κατά καιρούς στο Ταμείο.

Ετσι σήμερα, οι απόστρατοι αξιωματικοί, πέραν των αναπόφευκτων, όπως παρουσιάζονται, διπλών μειώσεων στις συντάξεις τους, κινδυνεύουν και με επιπλέον περικοπή του μερίσματός τους από το ΜΤΣ, το οποίο για περίπου… 50 χρόνια δεν εφαρμόζει συστηματικά τη νομοθεσία και δεν μπορεί πλέον να εξυπηρετήσει τα τεράστια χρέη του.

Πηγές του ΥΠΕΘ έλεγαν στην «Εφ.Συν.» ότι δεν «στοιχειοθετείται» ευθύνη υπουργών, που είναι αρμόδιοι μόνο «για τον έλεγχο της νομιμότητας και όχι της σκοπιμότητας». Από τα στοιχεία όμως των ίδιων των πορισμάτων προκύπτουν αβίαστα και ανεξέλεγκτες εξακολουθητικές σοβαρές παραβάσεις της νομοθεσίας και όχι μόνο ανεπάρκεια και κακοί χειρισμοί από πλευράς υπευθύνων. Μόνο από τις επενδύσεις στο Χρηματιστήριο (ακόμα και το 1999 όταν είχε σκάσει η «φούσκα») η συνολική ζημιά που εμφανίζεται να έχει υποστεί το ΜΤΣ από τις καθ” υπέρβαση του νόμου επενδύσεις ανέρχεται στα 101 εκατ. ευρώ.

Πάντως, αν και σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.» από το ΥΠΕΘ «υπάρχει θέμα αντικατάστασης», μέχρι και χθες, ο πρόεδρος ή μέλη του Δ.Σ. του ΜΤΣ παρέμεναν στη θέση τους, αν και έχουν παρέλθει τέσσερις μήνες από την αποστολή στο υπουργείο των επίμαχων πορισμάτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο προϊστάμενος του λογιστηρίου του ΜΤΣ έχει πτυχίο… γεωλόγου.

Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατούσε στο Ταμείο αποτελεί και το γεγονός πως από την ελλιπή μηχανογραφική υποστήριξη και την απουσία ελέγχου της διαδικασίας καταβολής μερίσματος, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο καταβολής μερισμάτων και σε μη δικαιούχους. Με υπεύθυνη δήλωση που υπογράφει ο ίδιος ο προϊστάμενος του λογιστηρίου δεν μπορεί να βεβαιώσει την ορθότητα των υπολοίπων των ισοζυγίων, διότι οποιοσδήποτε στο λογιστήριο μπορεί να διενεργήσει εγγραφές εν αγνοία του!

Η «κρυφή» μελέτη

Οι τεράστιες ευθύνες των υπευθύνων του ΜΤΣ προκύπτουν και από το γεγονός ότι από το 2006, ήδη, οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες του Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΜΤΣ) γνώριζαν ότι οι συσσωρευμένες ζημιές από οικονομικές και διαχειριστικές ατασθαλίες Διοικήσεων των τελευταίων 14 ετών οδηγούσαν σε κατάρρευση το Ταμείο των απόστρατων αξιωματικών.

Η σχετική μελέτη όμως ιδιωτικής εταιρείας (Deloitte), η οποία μάλιστα είχε παραγγελθεί από το τότε Διοικητικό Συμβούλιο του ΜΤΣ, παραδόθηκε σε φάσεις από τον Μάρτιο έως τον Σεπτέμβριο 2006 και παραλήφθηκε από επιτροπή υπηρεσιακών παραγόντων, πετάχτηκε στο «καλάθι των αχρήστων» και οι ιθύνοντες συνέχισαν τις παράνομες δραστηριότητές τους, όπως ήταν η παράνομη διανομή μερίσματος, η υπέρβαση του νόμιμου ορίου των επενδύσεων, η σκόπιμη σύνταξη ανακριβών και εσφαλμένων ισολογισμών, απολογισμών, προϋπολογισμών κ.λπ.

Κώφευσαν μπροστά στα συμπεράσματα της «αναλογιστικής-διαγνωστικής μελέτης βιωσιμότητας του ΜΤΣ» που εκπόνησε η Deloitte -και αποκαλύπτει η «Εφ.Συν.», η οποία έκρουε από τότε τον κώδωνα του κινδύνου διατυπώνοντας ακόμα και την εκτίμηση ότι:

«Το έτος 2018 το Ταμείο θα βρεθεί σε κατάσταση αδυναμίας πληρωμής μερισμάτων»!

Μια εκτίμηση η οποία μάλιστα διατυπώθηκε χωρίς να έχουν ληφθεί υπόψη από την εταιρεία που διενήργησε τον έλεγχο, καθώς της είχαν αποκρυβεί οι σωρευμένες ζημιές που είχαν ελαττώσει ήδη από τότε τα κεφάλαια του ΜΤΣ. Επισημαινόταν, παρ” όλα αυτά, στη μελέτη ότι:

* Το Ταμείο δεν έχει μητρώο ακινήτων και δεν γνωρίζει τα ποσοστά ιδιοκτησίας επ” αυτών.

* Το 2004 τα κέρδη του ήταν μικρότερα από το μέρισμα που διανεμήθηκε.

* Τα κεφάλαιά του μειώνονται κάθε χρόνο και στο διάστημα 2000-2004 διανέμονταν ήδη ποσά που ξεπερνούσαν τα έσοδα με τη μέθοδο της ανάλωσης αποθεματικών και άλλων πιστωτικών υπολοίπων.

Κι όπως αποδείχτηκε πέντε χρόνια μετά, όταν επιτέλους τον Δεκέμβρη του 2011 δόθηκε εντολή για τη διενέργεια επίσημου ελέγχου από Ειδική Οικονομική Επιθεώρηση του Εθνικής Αμυνας, από την έκθεση για τη χρήση του 2011, το Ταμείο στην πραγματικότητα είχε ήδη από το έτος 2007 εξαντλήσει όλα τα κεφάλαιά του και προκειμένου να διανέμει «μέρισμα» δανειζόταν, υποθηκεύοντας έτσι τη μελλοντική του περιουσία!

Επί σειρά ετών, το ΜΤΣ μοίραζε στους δικαιούχους ένα ποσό ως «μέρισμα» που υπολόγιζε αυθαίρετα καθώς στην πραγματικότητα παρουσίαζε ζημιές, λάμβανε δάνεια και εκποιούσε ακίνητα και μάλιστα σε χαμηλές τιμές και επιπλέον δεν συνέτασσε ποτέ πίνακα διάθεσης κερδών, όπως απαιτεί η νομοθεσία.

Ακόμα, οι διοικήσεις του ΜΤΣ απέκρυπταν τις ζημιές του αναγράφοντάς τες ως «αποσβεστέο μέρισμα» στο ενεργητικό των ισολογισμών του! Δηλαδή, τα ποσά του μερίσματος που έδινε με παράνομο και αυθαίρετο τρόπο τα ενέγραφε στο ενεργητικό των ισολογισμών του ως… μελλοντική αξίωση και άρα ως ποσά που είχε λαμβάνειν, ενώ δεν τα ελάμβανε ποτέ πίσω ούτε τα συμψήφιζε με τα μερίσματα που έπρεπε να καταβάλει στους μερισματούχους τα επόμενα χρόνια!

Χαρακτηριστική περίπτωση κακοδιαχείρισης της ανυπολόγιστης ακίνητης περιουσίας του αποτελούν οι συμβάσεις που υπεγράφησαν από διοικήσεις του ΜΤΣ με την κοινοπραξία PICAR (Τράπεζα Πειραιώς και Καρούζος) για την παραχώρηση στην τελευταία και την εκμετάλλευση από αυτήν του κεντρικού κτιρίου του ΜΤΣ όπου σήμερα λειτουργεί το εμπορικό κέντρο «ΑΤΤΙΚΑ». Το 2000 υπέγραψε σύμβαση με την κοινοπραξία, η νομιμότητα της οποίας, όπως και οι συμβάσεις ανάθεσης επίβλεψης των μελετών και των εργασιών για την ανακαίνιση του κτιρίου, διερευνώνται από την Εισαγγελία του Στρατοδικείου.

Ανεξάρτητα από αυτό, το 2003 το ΜΤΣ υπέγραψε ιδιωτικό συμφωνητικό με την PICAR για την τροποποίηση της αρχικής σύμβασης, χωρίς την έγκριση του εποπτεύοντος υπουργείου, με την υπ” αριθμ. 504/2003 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους να σημειώνει πως η τροποποίηση αυτή δεν παράγει έννομα αποτελέσματα διότι έχει συναφθεί κατά παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας.

Και για τη νέα τροποποίηση της αρχικής σύμβασης της 12-11-2010 δεν υπάρχουν στοιχεία ότι εγκρίθηκε από το εποπτεύον υπουργείο, ενώ από τις προβλέψεις η ζημιά του Ταμείου ανέρχεται στα 39,2 εκατ. ευρώ. Ενδεικτικό είναι ότι το ΜΤΣ εμφανίζει ως αξία κτήσης του μεγάρου που έχει παραχωρήσει στην PICAR το ποσό των 223.958.800 εκατ. ευρώ, ενώ η ίδια η κοινοπραξία εμφανίζει εύλογη αξία για το κτίριο στις οικονομικές καταστάσεις του 2010 το ποσό των 604.110.000 εκατ. ευρώ.

Ακόμη και το 2011 το Ταμείο μόνο κατά το α” και β” τρίμηνο μοίρασε και πάλι μέρισμα ύψους 68,8 εκατ. ευρώ, παρ” όλο που δεν είχε κέρδη και παρ” όλο που είχε ενημερωθεί εγγράφως από τους επιθεωρητές ότι δεν μπορούσε να το κάνει, αλλά και παρά την αρνητική εισήγηση του γενικού διευθυντή του. Απίστευτη δε ακούγεται η διαπίστωση της έκθεσης ότι τα ποσά του μερίσματος που διανέμονται υπολογίζονται με λάθος τρόπο από το…1969!

Ο «παραλογισμός» με τις μετοχές της Γενικής

Το Δ.Σ. του ΜΤΣ το 1997 και ενώ είχε την πλειοψηφία των μετοχών της Γενικής Τράπεζας (68,5%) αποφάσισε να γίνει αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου ενώ δεν ήταν σε θέση να συμμετάσχει σ” αυτήν, χάνοντας έτσι την πλειοψηφία που μέχρι τότε είχε. Το 2005 το Ταμείο, ενώ είχε μειωμένα ίδια κεφάλαια και ζημιά άνω των 50 εκατ. ευρώ, δανείστηκε χρήματα για να διατηρήσει το ποσοστό τού 10,44% που τότε κατείχε, διαθέτοντας 10,4 εκατ. ευρώ σε μετοχές της Γενικής.

Η απόφαση «ψευδώς» αναφέρει ότι η καταβολή του ποσού αυτού «κινείται στις ταμειακές δυνατότητες» του ΜΤΣ. Το ΜΤΣ δανείστηκε 10,5 εκατ. ευρώ από τον ΕΛΟΑΣ (Ειδικός Λογαριασμός Αλληλοβοήθειας Στρατού (πρώην ΤΑΣ), κατόπιν τα κατέθεσε στην Τράπεζα της Ελλάδος ως εγγύηση και ακολούθως έλαβε ισόποσο δάνειο από την Alpha Bank, το οποίο και χρησιμοποίησε για να λάβει μέρος στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Γενικής Τράπεζας.

Είναι απορίας άξιον γιατί το ποσό δεν δόθηκε απευθείας για την αγορά των μετοχών, αλλά κατατέθηκε πρώτα σε άλλη τράπεζα (ως ενέχυρο) για να χορηγηθεί στη συνέχεια δάνειο από άλλη τράπεζα! Σημειώνεται πως κατά την επιθεώρηση της χρήσης του 2011 το Ταμείο δεν προσκόμισε στοιχεία από τα οποία να προκύπτει ότι υπέβαλε στο εποπτεύον υπουργείο τα απαραίτητα οικονομικά και λοιπά στοιχεία για να λάβει αρμοδίως τη σχετική έγκριση.

Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών