Ενώ αντιδρούν στην πιθανότητα μεγαλύτερης φορολόγησης, έσπασαν όλα τα ρεκόρ το 2013
Η ελληνική πλοιοκτησία στη διάρκεια του 2013 αγόρασε, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε ο ναυλομεσιτικός οίκος Golden Destiny, 371 πλοία second hand έναντι 216 ένα χρόνο πριν (αύξηση 71,75%), ενώ προχώρησε σε παραγγελίες 319 νεότευκτων πλοίων έναντι μόλις 114 πέρυσι (αύξηση 179,82%).
Όπως αναφέρει η «Ναυτεμπορική», τα ρεκόρ που αποδεικνύουν τον «απίστευτο δυναμισμό της ελληνόκτητης ναυτιλίας» δεν σταματούν εδώ. Στην αγορά των second hand πλοίων οι Ελληνες εφοπλιστές απέκτησαν το 24,89% των πλοίων που άλλαξαν χέρια στη διάρκεια του 2013 έναντι του 17,58% το 2012. Επίσης, όσον αφορά τα νεότευκτα, ενώ στη διάρκεια του 2012 οι ελληνικές παραγγελίες με βάση τον αριθμό των πλοίων αποτελούσαν το 7,97% του συνόλου της παγκόσμιας ναυτιλίας, στη διάρκεια του 2013 το ποσοστό αυτό ανέβηκε στο 11,31%.
Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, οι Ελληνες εφοπλιστές εξακολουθούν να παίρνουν τα πλοία τους απο το ελληνικό νηολόγιο με αποτέλεσμα η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σε πλοία των 100 κόρων και άνω να κινείται στα επίπεδα της δεκαετίας του 1990. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον Οκτώβριο του 2013 ο αριθμός των πλοίων με ελληνική σημαία ήταν μόλις 1.907. Και όλα αυτά παρά τις δεσμεύσεις τόσο του προέδρου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών όσο και των εκάστοτε υπουργών Ναυτιλίας, ότι η επανίδρυση του υπουργείου Ναυτιλίας θα αποτελούσε έναυσμα για την επιστροφή των πλοίων των Ελλήνων εφοπλιστών στο ελληνικό νηολόγιο.
left.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.