Νέα φορολογικά δώρα στους εφοπλιστές από την κυβέρνηση, την ώρα ακριβώς που εκτυλίσσεται μια άνευ προηγουμένου φοροεπιδρομή σε σπίτια και χωράφια. Όπως αναφέρουν σε ερώτησή τους στον κ. Στουρνάρα οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Παπαδημούλης, Γελαλής, Δραγασάκης, Δρίτσας και Τσακαλώτος:
• επεκτείνεται το αφορολόγητο για την απόκτηση πλοίων και στην κληρονομική μεταβίβαση,
• σταματάει ουσιαστικά φορολογικούς ελέγχους στους εφοπλιστές, που το προηγούμενο διάστημα είχαν αναδείξει σημαντικές περιπτώσεις φοροδιαφυγής.
Εν ολίγοις, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς μια πιο ταξική πολιτική. Από τη μια μεριά η de facto δήμευση της περιουσίας των φτωχών και των μεσαίων. Από τη άλλη η πλήρης φορολογική ασυλία για τους πάμπλουτους. Κατά τα άλλα, η κυβέρνηση Σαμαρά μας καλεί να συνεχίσουμε τις θυσίες χάριν της μεγάλης εθνικής προσπάθειας…
Αναλυτικά η ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ:
Προς τον κ. Υπουργό Οικονομικών
Θέμα: «Φορολογικά δώρα σε εφοπλιστές»
Το 2013 είναι αναμφισβήτητα το νομοθετικό έτος της μεγάλης φοροεπιδρομής στα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα.
Μετά το νέο Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Ν.4172/2013) ο οποίος μεταξύ άλλων θα φέρει την κατάργηση όλων των αφορολόγητων ορίων και κάθε φοροαπαλλαγής πραγματικών δαπανών, αύξηση του συντελεστή φορολόγησης στα ενοίκια, αύξηση φορολογίας των αποζημιώσεων απόλυσης, υπέρμετρες φορολογικές επιβαρύνσεις επί τεκμαρτών εισοδημάτων, έρχεται ο Ενιαίος Φόρος Ακινήτων με το οποίο “μονιμοποιούνται” οι επιβαρύνσεις στην κατοχή των ακινήτων.
Ταυτόχρονα με την προκλητική και άνιση φορολογική επιβάρυνση που οδηγεί στη μαζική φτωχοποίηση μεγάλα τμήματα του πληθυσμού, το 2013 έφερε και σημαντικά «δώρα» στο εφοπλιστικό κεφάλαιο.
Συγκεκριμένα, με το άρθρο 24 του ν. 4110/2013 το αφορολόγητο της απόκτησης πλοίων επεκτάθηκε και στην κληρονομική μεταβίβαση είτε πρόκειται για άμεση απόκτηση ιδιοκτησιακού δικαιώματος επί του πλοίου είτε για έμμεση απόκτηση μέσω μετοχών ή εταιρικών μεριδίων, ακόμη και εάν δεν πρόκειται για μετοχές ή εταιρικά μερίδια πλοιοκτητριών εταιριών, αλλά για εταιρίες χαρτοφυλακίου, οι οποίες κατέχουν αυτές τις μετοχές στις πλοιοκτήτριες.
Στη συνέχεια με το άρθρο 44 του ν. 4141/ 2013, σταματούν ουσιαστικά οι ενοχλητικοί φορολογικοί έλεγχοι προς εφοπλιστές που σε κάποιες περιπτώσεις είχαν καταφέρει να καταλογίσουν διαφυγόντες φόρους πολλών εκατομμυρίων ευρώ, από τα μερίσματα των εταιρειών που διαχειρίζονται πλοία.
Επειδή η ασκούμενη φορολογική πολιτική,
χωρίζει τους Ελληνες φορολογούμενους σε πατρικίους και πληβείους επιβαρύνοντας διαρκώς τις αισθητά μειωμένες, από τις συνεχείς περικοπές, αποδοχές των μισθών - συντάξεων και την μεσαία ακίνητη περιουσία
αποδεικνύει την αδιαφορία της κυβέρνησης για τη διάλυση της κοινωνικής συνοχής αλλά και την υπερβολική σπουδή για την προστασία των υπερκερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
• Ποιοι είναι οι λόγοι που επέβαλαν τις εν λόγω ρυθμίσεις;
• Έχει εκτιμηθεί η απώλεια εσόδων για το Δημόσιο Ταμείο;
• Προτίθεται να αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία ώστε να καταργηθούν οι παραπάνω προκλητικές ρυθμίσεις;
• Προτίθεται η κυβέρνηση να προχωρήσει στον απολύτως αναγκαίο εξορθολογισμό του φορολογικού συστήματος της χώρας για την επίτευξη της ανάκαμψης και για την επαναφορά της οικονομίας σε ομαλή λειτουργία;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Παπαδημούλης Δημήτρης
Γελαλής Δημήτρης
Δραγασάκης Γιάννης
Δρίτσας Θοδωρής
Τσακαλώτος Ευκλείδης
Προς τον κ. Υπουργό Οικονομικών
Θέμα: «Φορολογικά δώρα σε εφοπλιστές»
Το 2013 είναι αναμφισβήτητα το νομοθετικό έτος της μεγάλης φοροεπιδρομής στα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα.
Μετά το νέο Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Ν.4172/2013) ο οποίος μεταξύ άλλων θα φέρει την κατάργηση όλων των αφορολόγητων ορίων και κάθε φοροαπαλλαγής πραγματικών δαπανών, αύξηση του συντελεστή φορολόγησης στα ενοίκια, αύξηση φορολογίας των αποζημιώσεων απόλυσης, υπέρμετρες φορολογικές επιβαρύνσεις επί τεκμαρτών εισοδημάτων, έρχεται ο Ενιαίος Φόρος Ακινήτων με το οποίο “μονιμοποιούνται” οι επιβαρύνσεις στην κατοχή των ακινήτων.
Ταυτόχρονα με την προκλητική και άνιση φορολογική επιβάρυνση που οδηγεί στη μαζική φτωχοποίηση μεγάλα τμήματα του πληθυσμού, το 2013 έφερε και σημαντικά «δώρα» στο εφοπλιστικό κεφάλαιο.
Συγκεκριμένα, με το άρθρο 24 του ν. 4110/2013 το αφορολόγητο της απόκτησης πλοίων επεκτάθηκε και στην κληρονομική μεταβίβαση είτε πρόκειται για άμεση απόκτηση ιδιοκτησιακού δικαιώματος επί του πλοίου είτε για έμμεση απόκτηση μέσω μετοχών ή εταιρικών μεριδίων, ακόμη και εάν δεν πρόκειται για μετοχές ή εταιρικά μερίδια πλοιοκτητριών εταιριών, αλλά για εταιρίες χαρτοφυλακίου, οι οποίες κατέχουν αυτές τις μετοχές στις πλοιοκτήτριες.
Στη συνέχεια με το άρθρο 44 του ν. 4141/ 2013, σταματούν ουσιαστικά οι ενοχλητικοί φορολογικοί έλεγχοι προς εφοπλιστές που σε κάποιες περιπτώσεις είχαν καταφέρει να καταλογίσουν διαφυγόντες φόρους πολλών εκατομμυρίων ευρώ, από τα μερίσματα των εταιρειών που διαχειρίζονται πλοία.
Επειδή η ασκούμενη φορολογική πολιτική,
χωρίζει τους Ελληνες φορολογούμενους σε πατρικίους και πληβείους επιβαρύνοντας διαρκώς τις αισθητά μειωμένες, από τις συνεχείς περικοπές, αποδοχές των μισθών - συντάξεων και την μεσαία ακίνητη περιουσία
αποδεικνύει την αδιαφορία της κυβέρνησης για τη διάλυση της κοινωνικής συνοχής αλλά και την υπερβολική σπουδή για την προστασία των υπερκερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
• Ποιοι είναι οι λόγοι που επέβαλαν τις εν λόγω ρυθμίσεις;
• Έχει εκτιμηθεί η απώλεια εσόδων για το Δημόσιο Ταμείο;
• Προτίθεται να αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία ώστε να καταργηθούν οι παραπάνω προκλητικές ρυθμίσεις;
• Προτίθεται η κυβέρνηση να προχωρήσει στον απολύτως αναγκαίο εξορθολογισμό του φορολογικού συστήματος της χώρας για την επίτευξη της ανάκαμψης και για την επαναφορά της οικονομίας σε ομαλή λειτουργία;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Παπαδημούλης Δημήτρης
Γελαλής Δημήτρης
Δραγασάκης Γιάννης
Δρίτσας Θοδωρής
Τσακαλώτος Ευκλείδης
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.