ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΓΙΑ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ 18/4/2013
Ομιλίες (κατά τη χρονική σειρά που εκφωνήθηκαν) του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ Δημ. Παπαδημούλη και του Υπεύθυνου των Τομέων Άμυνας και Ναυτιλίας Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ Θοδωρή Δρίτσα
κατά την διάρκεια της διεξαχθείσας την 17/4/2013 συζήτησης στην Ολομέλεια της Βουλής σχετικά με την τροπολογία έξι (6) βουλευτών ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ-ΑΝ.ΕΛ. «για την καταβολή συμβατικώς προβλεπόμενων ποσών, δόσεων και αναπροσαρμογών του τιμήματος συμβάσεων προμήθειας πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού από ναυπηγικές μονάδες, που λειτουργούν στην Ελλάδα»
----------------------------------------------
ΘΟΔΩΡΗΣ ΔΡΙΤΣΑΣ : «Έρχομαι τώρα στο θέμα για το οποίο πήρα το λόγο. Θα ασχοληθώ με την τροπολογία αναφορικά με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.
Πέρα
από το σκανδαλώδες αδιέξοδο που συνιστά -και αποδεικνύεται πια- όλη
αυτή η ιστορία της ιδιωτικοποίησης των ναυπηγείων και Σκαραμαγκά και
Ελευσίνας, το οποίο πρέπει να είναι διδακτικό για όλες τις συζητήσεις
περί ιδιωτικοποιήσεων και περί αποκρατικοποιήσεων που γίνονται αυτήν την περίοδο, νομίζω ότι πρέπει να πούμε μερικά σοβαρά πράγματα για αυτήν την τροπολογία.
Εμείς
διατηρούμε βάσιμες –είμαι βέβαιος- επιφυλάξεις για την αρτιότητα αυτής
της νομοθετικής ρύθμισης, όπως είναι διατυπωμένη. Επίσης, διατηρούμε
επιφυλάξεις στο κατά πόσο θα επιφέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.
Είναι
παρών πλέον και ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, θα μας δώσει τις εξηγήσεις
του και θα τις αξιολογήσουμε. Παρόλα αυτά, όσο κι αν μελετήσαμε τα
ζητήματα που προκύπτουν, δεν μπορεί παρά να έχουμε τις επιφυλάξεις μας.
Θα μπορούσε η ρύθμιση αυτή να μην αναφέρεται σε καταβολή, αλλά σε
προκαταβολή. Αυτό το αφήνω.
Εκείνο,
όμως, που χρειάζεται –κατά τη γνώμη μας- τουλάχιστον είναι η σύμφωνη
γνώμη του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού και επίσης η ρητή αναφορά στο
κείμενο της διάταξης νόμου ότι η προκαταβολή ή η καταβολή -εν πάση
περιπτώσει όπως εισάγεται- χορηγείται υπό τον όρο της κατά προτεραιότητα
εξόφλησης οφειλών προς τους εργαζόμενους των ναυπηγικών μονάδων και με
την προϋπόθεση της αποκατάστασης των εργασιακών σχέσεων με πλήρη
απασχόληση των εργαζομένων. Αυτά
είναι στοιχειώδεις εγγυήσεις για να πει κανείς ότι αξίζει να υπερβεί
άλλου τύπου, νομικού χαρακτήρα, επιφυλάξεις που δεν μπορεί παρά να τις
έχει κανείς. Δεν θέλω να επεκταθώ περισσότερο επ’ αυτού.
Περιμένουμε τον κύριο Υπουργό. Νομίζω ότι οι επιφυλάξεις μας -τις χαρακτηρίζω πολύ σεμνά- είναι βάσιμες, γιατί ακριβώς οι εργαζόμενοι πρέπει να πληρωθούν και τα ναυπηγεία πρέπει να ξαναλειτουργήσουν και χρειαζόμαστε στέρεη βάση γι’ αυτό, που δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι εξασφαλίζεται με αυτήν εδώ την τροπολογία.
Ευχαριστώ.»
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΟΥΛΗΣ : «Ο
τομεάρχης ναυτιλίας, ο συνάδελφος κ. Θοδωρής Δρίτσας, αρμόδιος για τα
θέματα που συζητούμε εκ μέρους της Κοινοβουλευτικής μας Ομάδας, εξέφρασε
τις επιφυλάξεις μας για τη ρύθμιση, με δεδομένη την επιθυμία μας να
ξαναλειτουργήσουν τα ναυπηγεία, να πληρωθούν οι εργαζόμενοι, να
σταματήσει αυτή η κατάσταση της διαρκούς αφαίμαξης, συρρίκνωσης και
κατάργησης του ελληνικού ναυπηγοεπισκευαστικού και ναυπηγικού τομέα. Και
όσα είπε, τα προσυπογράφω για λόγους συντομίας, αλλά και ουσίας.
Προσθέτω,
όμως, κύριε Υπουργέ, ότι ενώ και ο κ. Μουσουρούλης, μιλώντας για την
τροπολογία 450, αναφέρθηκε στα Ναυπηγεία Ελευσίνας κι ενώ κι εσείς
εξηγώντας αναφερθήκατε στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, προσθέτοντας ως
επιχείρημα κι ένα συμφωνητικό που δεν ενσωματώνεται σε αυτά που
νομοθετούμε…
ΠΑΝΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Το καταθέτω και θα έρθει στη Βουλή.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΟΥΛΗΣ: Ακούστε
τι θα σας πω: Η προτεινόμενη ρύθμιση αναφέρεται στις συμβάσεις
προμήθειας πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού από ναυπηγικές μονάδες που
λειτουργούν στην Ελλάδα, όχι μόνο την Ελευσίνα, αλλά και το Σκαραμαγκά.
ΠΑΝΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Θα σας το εξηγήσω μετά.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΟΥΛΗΣ: Και
για το Σκαραμαγκά θυμόσαστε πως όταν ήρθε η σύμβαση, η τροποποιημένη,
Βενιζέλου, που άλλαζε μία άλλη αμαρτωλή σύμβαση της περιόδου
Τσοχατζόπουλου, εμείς είχαμε εκφράσει και αντιθέσεις και επιφυλάξεις και
ενστάσεις. Και υλοποιούμενη οδηγεί τον κ. Σάφα, τον νέο ιδιοκτήτη των
ναυπηγείων, να εισπράττει λεφτά χωρίς να παραδίδει έργο.
Οι
επιφυλάξεις μας, λοιπόν, είναι επειδή ακριβώς θέλουμε να σιγουρευτούμε
ότι τα λεφτά θα τα πάρουν οι εργαζόμενοι, ότι θα δουλέψουν τα ναυπηγεία
και δεν θα τα πάρει μέσω «καραμπόλας» ο κ. Σάφα για να συνεχίσει να
κάνει όσα σκανδαλωδώς δεν κάνει.
Παρακαλώ,
λοιπόν, αυτό το πνεύμα που εκφράσατε στα λόγια να μεταφραστεί και στην
πράξη και να μην νομοθετούμε πράγματα που να απέχει το γραπτό κείμενο
από τους προφορικούς ισχυρισμούς.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.