Τα μέσα πυρόσβεσης είναι πολύ λιγότερα φέτος και πεπαλαιωμένα
όσο ποτέ. Ο προϋπολογισμός δραματικά μειωμένος, το ηθικό καταρρακωμένο,
οι εθελοντές δεν
διαθέτουν καν στολές και η χαμηλή βλάστηση, εξαιτίας των βροχών, έχει μετατρέψει τα δάση σε μπαρουταποθήκη
Του Μάνου Τσαλδάρη
Απομένουν λίγες μόνο ημέρες για να ξεκινήσει η φετινή αντιπυρική περιόδο και η Πυροσβεστική, ο κυριότερος βραχίονας της αντιμετώπισης δασικών πυρκαγιών, εξαιτίας των σημαντικών ελλείψεων που έχει προκαλέσει στις υπηρεσίες της η Μνημονιακή πολιτική, εμφανίζεται αδύνατη κι ανοχύρωτη ώστε να αντιμετωπίσει το «καυτό» επερχόμενο καλοκαίρι. Ένα καλοκαίρι που οι πυροσβέστες θα κληθούν να αντιμετωπίσουν την «μπαρουταποθήκη» στην οποία έχουν μετατραπεί οι αγροτοδασικές εκτάσεις μετά τις έντονες βροχοπτώσεις που σημειώθηκαν τον χειμώνα με συνέπεια να αναπτυχθεί πυκνή χαμηλή βλάστηση και να συσσωρευτεί μεγάλη καύσιμη ύλη, που αν δεν αποψιλωθεί έγκαιρα από τις δημοτικές αρχές, τότε θα υπάρξει τεράστιο προβλήματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τις πρώτες οκτώ ημέρες του Απριλίου σημειώθηκαν ήδη 143 αγροτοδασικές πυρκαγιές και η αγωνία των πυροσβεστών για το μέλλον κορυφώνεται, ενώ ακόμη και οι ίδιοι δεν είναι σε θέση να απαντήσουν εάν θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν αποτελεσματικά στο έργο τους. Ειδικά φέτος που, όπως είπαν συνδικαλιστές στην «Εφ.Συν», «τα μέσα πυρόσβεσης είναι, σε σχέση με τις παλιότερες καταστροφικές πυρκαγιές, πολύ λιγότερα και πεπαλαιωμένα».
Μειωμένος προϋπολογισμός
Μεγάλο πρόβλημα είναι ότι ο φετινός προϋπολογισμός παρουσιάζεται μειωμένος κατά 58.824.431 ευρώ σε σχέση με τον περσινό, ενώ οι μειώσεις από το 2009 μέχρι σήμερα ανέρχεται σε 163.744.594 ευρώ, αγγίζουν δηλαδή το ποσοστό του περίπου 32%. Οι πιστώσεις στον προϋπολογισμό για την Πυροσβεστική το 2009 ήταν 499.601.293 ευρώ, το 2010 έπεσε στα 451.626.000, το 2011 κατήλθαν στα 441.914.500, πέρσι έφτασε τα 394.681.130 και φέτος προβλέπονται μόλις 335.856.699 ευρώ.
Η μόνη εκκρεμότητα που φαίνεται να έχει κλείσει, είναι το κονδύλι των 18.500.000 ευρώ που την Τετάρτη 10 Απριλίου εγκρίθηκε να δοθεί στους ΟΤΑ και παραμένει ίδιο με του 2012, εάν και σε σχέση με τα 23.000.000 του 2011 παρουσιάζεται μειωμένο κατά 4.500.000 ευρώ. Παρά την έγκριση , όμως εκκρεμεί από τους Υπουργούς Οικονομικών και Εσωτερικών η έγκαιρα αποστολή των εγκριθέντων ποσών προς την τοπική αυτοδιοίκηση.
Στα ανωτέρω έρχονται να προστεθούν και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συνολικά 12.506 υπάλληλοι του Πυροσβεστικού Σώματος. Το σημαντικότερο είναι ότι από αυτούς οι 4.000 δεν μπορούν να δουλέψουν αργίες, Κυριακές, νύχτες εκτός έδρας και πέραν του ωραρίου καθώς είναι ο Πενταετούς υποχρέωσης πυροσβέστες που δεν έχουν τα ίδια δικαιώματα σε αντίθεση με τους περίπου 8.000 μόνιμους υπαλλήλους της Πυροσβεστικής.
Σε ανάλογη κατάσταση βρίσκονται και οι συμβασιούχοι πυροσβέστες οι οποίοι περιμένουν ακόμη την έγκριση του κονδυλιού για την πρόσληψή τους. της πρόσληψή. Συνήθως ως τώρα προσλαμβάνονταν 1.600 εποχικοί που απασχολούνταν περίπου οκτώ μήνες το χρόνο, όμως λόγω Μνημονίων οι πληροφορίες θέλουν να προσλαμβάνονται φέτος εκατό λιγότεροι, ενώ θα κοπούν και οι μήνες απασχόλησής τους.
Σαν να μην έφταναν αυτά, το προσωπικό καλείται να μετακινείται με επικίνδυνα οχήματα, καθώς από τα 1.636 υδροφόρα πυροσβεστικά ένα ποσοστό κοντά στο 30% είναι «γερασμένα», το κόστος επισκευής και συντήρησής τους είναι μεγάλο και η απόδοσή τους μειωμένη. Ταυτόχρονα, πετσοκομμένες τουλάχιστον κατά 40% σε σχέση με πέρσι είναι και οι δαπάνες για συντήρηση των οχημάτων, ενώ για άλλη μια χρονιά δεν έχουν αγοραστεί ελαστικά για τα πυροσβεστικά.
Αποτέλεσμα είναι οι πυροσβέστες να αγωνιούν για τη σωματική ακεραιότητά τους στις μετακινήσεις, ενώ στο μόνο που ελπίζουν είναι οι «σπλαχνικοί» εύποροι πολίτες και οι οργανισμοί που θα ανταποκριθούν στις εκκλήσεις τους για δωρεές και χορηγίες. Ελαστικά η Πυροσβεστική έχει να προμηθευτεί από το 2007 και μόλις πέρσι, στις 15 Οκτωβρίου, ο υπουργός Οικονομικών υπέγραψε την έγκριση πίστωσης 1.500.000 ευρώ για την αγορά τους. Ως τώρα όμως η αγορά δεν έχει πραγματοποιηθεί, καθώς ερίζουν οι εταιρείες για το ποια θα κερδίσει τον διαγωνισμό. Για τον ίδιο λόγο, εξάλλου, εξακολουθεί να χρονίζει και η προμήθεια στολών του προσωπικού
Ηθικόν… καταρρακωμένο
Το προσωπικό της Πυροσβεστικής εξακολουθεί να ταλανίζεται από την οικονομική εξαθλίωση καθώς όλα τα επιδόματα έχουν κοπεί από την τρόικα, ενώ το δασικό επίδομα είναι άγνωστο
πότε και αν θα δοθεί.
Εάν δε στα προηγούμενα προστεθούν οι… επίσημες και κατά 40% περικοπές του εισοδήματος των πυροσβεστών, εύκολα γίνεται αντιληπτό γιατί τα στελέχη του Πυροσβεστικού Σώματος, ακριβώς λόγω της εργασιακής αστάθειας που βιώνουν, έχουν καταρρακωμένο ηθικό.
Χαρακτηριστική εξάλλου είναι η δήλωση στην «Εφ.Συν.» του προέδρου της Ενωσης Αξιωματικών της Πυροσβεστικής, Γιάννη Σταμούλη: «Το προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος, εξαθλιωμένο από τη μνημονιακή επίθεση, με άγρια περικομμένο τον μισθό του, σαφώς και δεν διαθέτει τα αναγκαία ψυχικά εφόδια για να αντιμετωπίσει την υπερεργασία και υπερπροσπάθεια που απαιτεί μια δύσκολη αντιπυρική περίοδος, μια και παράλληλα πρέπει να μάχεται να σβήσει την πυρκαγιά που καίει την καθημερινότητά του. Για τρίτη φορά ανταμείβεται με τη μη χορήγηση του δασικού επιδόματος σε μια πραγματική μάχη με τις φλόγες, προστατεύοντας, δυστυχώς πολλές φορές και με το ίδιο του το κορμί, την προστασία του εθνικού φυσικού πλούτου».
Γερασµένος στόλος
Εκτός από τα επίγεια, προβλήματα υπάρχουν και στα εναέρια μέσα πυρόσβεσης. Μπορεί τα πέντε ιδιόκτητα ελικόπτερα της Πυροσβεστικής –τρία ΒΚ και δυο Super Puma- μετά από πολλά χρόνια να βρίσκονται φέτος σε ετοιμότητα, εντούτοις δεν υπάρχουν πιλότοι για να τα πετάξουν αφού και οι έκα εξακολουθούν να εκπαιδεύονται για να ξαναποκτήσουν την πτητική ικανότητά τους.
Στο μεταξύ, ώς τώρα δεν υπάρχει κανένα νέο για την πορεία της εκμίσθωσης των δώδεκα πυροσβεστικών λικοπτέρων βαρέος και μεσαίου τύπου, αφού ο διαγωνισμός για τον ανάδοχο που γίνεται μέσω του ΝΑΤΟϊκού οργανισμού NAMSA βρίσκεται υπό εξέλιξη. Αγνωστος εξάλλου παραμένει ο βαθμός ετοιμότητας του εθνικού εναέριου στόλου των 21 διαθέσιμων πυροσβεστικών αεροπλάνων της Πολεμικής Αεροπορίας. Το πιο καινούργιο από τα Καναντέρ τύπου CL 215 είναι 20 ετών, ενώ του παλαιότερου η ηλικία ξεπερνά τα 35 έτη. Τα δέκα Καναντέρ τύπου CL 415, τέλος, αποκτήθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του ’90.
Το ότι ο στόλος είναι γερασμένος το παραδέχτηκε και ο υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη Νίκος Δένδιας, ο οποίος, μετά τη συνάντηση που είχε στο κτίριο της λεωφόρου Κατεχάκη με δημάρχους της Αττικής στο πλαίσιο του καλύτερου συντονισμού όλων των εμπλεκομένων φορέων, κατέφυγε στο ευχολόγιο: «Πρέπει να είμαι ειλικρινής απέναντί σας, ο στόλος είναι πάρα πολύ γερασμένος. Τα παλαιότερα αεροσκάφη πετάνε μόνο υπό κατάλληλες συνθήκες. Μακάρι η χώρα να είχε τη δυνατότητα να προμηθευτεί 20 νέα αεροσκάφη. Κοιτάμε να κάνουμε μια μελέτη για να δούμε στο μέλλον πώς μπορούμε να προετοιμάσουμε την αντικατάστασή τους καιτον εμπλουτισμό με οικονομικότερα μοντέλα. Μακάρι να είχαμε νεότερα και περισσότερα».
Τα στελέχη πάντως της Αεροπορίας ελπίζουν ότι θα υπάρξει ανασχεδιασμός στο κυβερνητικό επιτελείο και θα εγκαταλειφθεί η σκέψη για μεταφορά της μοίρας των αεροσκαφών πυρόσβεσης από την 113 Πτέρυγα Μάχης της Θεσσαλονίκης στην Αθήνα. Αυτή είχε αποφασιστεί πέρσι στο πλαίσιο της εξοικονόμησης πόρων στην Πολεμική Αεροπορία, όμως, καθώς έγινε κατανοητή από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αμυνας η σημασία της στην αντιπυρική προστασία όχι μόνο της Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής, αλλά εν γένει της Βόρειας Ελλάδας, αποφασίστηκε η παράταση της παραμονής της στην 113 Π.Μ.
«Λάβετε µέτρα»
H πυροπροστασία των δασών προβληματίζει έντονα και τα κόμματα της αντιπολίτευσης, που καλούν την κυβέρνηση να λάβει όσο ταχύτερα γίνεται μέτρα. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση στην «Εφ.Συν.» του βουλευτή επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ και υπεύθυνου στον τομέα της Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, Δημήτρη Τσουκαλά: «Αυτό που απασχολεί εμάς είναι ο βαθμός ετοιμότητας του Πυροσβεστικού Σώματος ως επιχειρησιακού βραχίονα, κάτι που δεν φαίνεται να έχει ακόμα ανησυχήσει την κυβέρνηση και το υπουργείο, που αντ’ αυτού ασχολείται με το νομοσχέδιο που ετοιμάζει για την αναδιοργάνωση του Π.Σ., το οποίο “φυσικά” θυσιάζει τα πάντα στον βωμό των δημοσιονομικών περικοπών. Προτού δούμε καταστροφές, όπως αυτές του 1995, 1998, 2007 και 2009, πράγμα το οποίο απευχόμαστε, εκφράζουμε την αγωνία μήπως τελικά η σπουδή της κυβέρνησης για περικοπές υπερισχύσει της ανάγκης για την αποφυγή των φυσικών καταστροφών…»
Ο συντονιστής, εξάλλου, του τμήματος Σωμάτων Ασφαλείας του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Μαυρόπουλος ερωτώμενος σχετικά από την “Εφ.Συν.” για το θέμα έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο φιλότιμο των πυροσβεστών. «Η αντιπυρική περίοδος θα ξεκινήσει με την αποτελεσματικότητα της Πυροσβεστικής να στηρίζεται αποκλειστικά και μόνο στο φιλότιμο, τον επαγγελματισμό και την αυτοθυσία του προσωπικού της», δήλωσε και πρόσθεσε: «Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι όσο κόβονται δαπάνες για την Πυροσβεστική τόσο πολλαπλασιάζονται οι κίνδυνοι για τους πυροσβέστες. Στην ασφάλεια του πολίτη και την πολιτική προστασία δεν χωράνε εκπτώσεις».
Ερώτηση εξάλλου προς τους υπουργούς Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη έκαναν την Τετάρτη 10 Απριλίου έξι βουλευτές του ΚΚΕ (Δ. Μανωλάκου, Ι. Γκιόκας, Ν. Καραθανασόπουλος, Θ. Κωνσταντινίδης, Γ. Λαμπρούλης και Ν. Μωραΐτης) με την οποία ζητούσαν να πληροφορηθούν τι μέτρα θα παρθούν για τη συντήρηση και προστασία των δασών και πώς θα εξασφαλιστούν η επάρκεια, ο εκσυγχρονισμός και οι αναγκαίες επισκευές του επίγειου αλλά και του εναέριου στόλου.
Την ίδια ημέρα εξάλλου ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Αριστεράς, Βασίλης Οικονόμου, με δική του ερώτηση ζητούσε να πληροφορηθεί πότε θα γίνει η πρόσληψη των συμβασιούχων.
Efsyn
διαθέτουν καν στολές και η χαμηλή βλάστηση, εξαιτίας των βροχών, έχει μετατρέψει τα δάση σε μπαρουταποθήκη
Του Μάνου Τσαλδάρη
Απομένουν λίγες μόνο ημέρες για να ξεκινήσει η φετινή αντιπυρική περιόδο και η Πυροσβεστική, ο κυριότερος βραχίονας της αντιμετώπισης δασικών πυρκαγιών, εξαιτίας των σημαντικών ελλείψεων που έχει προκαλέσει στις υπηρεσίες της η Μνημονιακή πολιτική, εμφανίζεται αδύνατη κι ανοχύρωτη ώστε να αντιμετωπίσει το «καυτό» επερχόμενο καλοκαίρι. Ένα καλοκαίρι που οι πυροσβέστες θα κληθούν να αντιμετωπίσουν την «μπαρουταποθήκη» στην οποία έχουν μετατραπεί οι αγροτοδασικές εκτάσεις μετά τις έντονες βροχοπτώσεις που σημειώθηκαν τον χειμώνα με συνέπεια να αναπτυχθεί πυκνή χαμηλή βλάστηση και να συσσωρευτεί μεγάλη καύσιμη ύλη, που αν δεν αποψιλωθεί έγκαιρα από τις δημοτικές αρχές, τότε θα υπάρξει τεράστιο προβλήματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τις πρώτες οκτώ ημέρες του Απριλίου σημειώθηκαν ήδη 143 αγροτοδασικές πυρκαγιές και η αγωνία των πυροσβεστών για το μέλλον κορυφώνεται, ενώ ακόμη και οι ίδιοι δεν είναι σε θέση να απαντήσουν εάν θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν αποτελεσματικά στο έργο τους. Ειδικά φέτος που, όπως είπαν συνδικαλιστές στην «Εφ.Συν», «τα μέσα πυρόσβεσης είναι, σε σχέση με τις παλιότερες καταστροφικές πυρκαγιές, πολύ λιγότερα και πεπαλαιωμένα».
Μειωμένος προϋπολογισμός
Μεγάλο πρόβλημα είναι ότι ο φετινός προϋπολογισμός παρουσιάζεται μειωμένος κατά 58.824.431 ευρώ σε σχέση με τον περσινό, ενώ οι μειώσεις από το 2009 μέχρι σήμερα ανέρχεται σε 163.744.594 ευρώ, αγγίζουν δηλαδή το ποσοστό του περίπου 32%. Οι πιστώσεις στον προϋπολογισμό για την Πυροσβεστική το 2009 ήταν 499.601.293 ευρώ, το 2010 έπεσε στα 451.626.000, το 2011 κατήλθαν στα 441.914.500, πέρσι έφτασε τα 394.681.130 και φέτος προβλέπονται μόλις 335.856.699 ευρώ.
Η μόνη εκκρεμότητα που φαίνεται να έχει κλείσει, είναι το κονδύλι των 18.500.000 ευρώ που την Τετάρτη 10 Απριλίου εγκρίθηκε να δοθεί στους ΟΤΑ και παραμένει ίδιο με του 2012, εάν και σε σχέση με τα 23.000.000 του 2011 παρουσιάζεται μειωμένο κατά 4.500.000 ευρώ. Παρά την έγκριση , όμως εκκρεμεί από τους Υπουργούς Οικονομικών και Εσωτερικών η έγκαιρα αποστολή των εγκριθέντων ποσών προς την τοπική αυτοδιοίκηση.
Στα ανωτέρω έρχονται να προστεθούν και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συνολικά 12.506 υπάλληλοι του Πυροσβεστικού Σώματος. Το σημαντικότερο είναι ότι από αυτούς οι 4.000 δεν μπορούν να δουλέψουν αργίες, Κυριακές, νύχτες εκτός έδρας και πέραν του ωραρίου καθώς είναι ο Πενταετούς υποχρέωσης πυροσβέστες που δεν έχουν τα ίδια δικαιώματα σε αντίθεση με τους περίπου 8.000 μόνιμους υπαλλήλους της Πυροσβεστικής.
Σε ανάλογη κατάσταση βρίσκονται και οι συμβασιούχοι πυροσβέστες οι οποίοι περιμένουν ακόμη την έγκριση του κονδυλιού για την πρόσληψή τους. της πρόσληψή. Συνήθως ως τώρα προσλαμβάνονταν 1.600 εποχικοί που απασχολούνταν περίπου οκτώ μήνες το χρόνο, όμως λόγω Μνημονίων οι πληροφορίες θέλουν να προσλαμβάνονται φέτος εκατό λιγότεροι, ενώ θα κοπούν και οι μήνες απασχόλησής τους.
Σαν να μην έφταναν αυτά, το προσωπικό καλείται να μετακινείται με επικίνδυνα οχήματα, καθώς από τα 1.636 υδροφόρα πυροσβεστικά ένα ποσοστό κοντά στο 30% είναι «γερασμένα», το κόστος επισκευής και συντήρησής τους είναι μεγάλο και η απόδοσή τους μειωμένη. Ταυτόχρονα, πετσοκομμένες τουλάχιστον κατά 40% σε σχέση με πέρσι είναι και οι δαπάνες για συντήρηση των οχημάτων, ενώ για άλλη μια χρονιά δεν έχουν αγοραστεί ελαστικά για τα πυροσβεστικά.
Αποτέλεσμα είναι οι πυροσβέστες να αγωνιούν για τη σωματική ακεραιότητά τους στις μετακινήσεις, ενώ στο μόνο που ελπίζουν είναι οι «σπλαχνικοί» εύποροι πολίτες και οι οργανισμοί που θα ανταποκριθούν στις εκκλήσεις τους για δωρεές και χορηγίες. Ελαστικά η Πυροσβεστική έχει να προμηθευτεί από το 2007 και μόλις πέρσι, στις 15 Οκτωβρίου, ο υπουργός Οικονομικών υπέγραψε την έγκριση πίστωσης 1.500.000 ευρώ για την αγορά τους. Ως τώρα όμως η αγορά δεν έχει πραγματοποιηθεί, καθώς ερίζουν οι εταιρείες για το ποια θα κερδίσει τον διαγωνισμό. Για τον ίδιο λόγο, εξάλλου, εξακολουθεί να χρονίζει και η προμήθεια στολών του προσωπικού
Ηθικόν… καταρρακωμένο
Το προσωπικό της Πυροσβεστικής εξακολουθεί να ταλανίζεται από την οικονομική εξαθλίωση καθώς όλα τα επιδόματα έχουν κοπεί από την τρόικα, ενώ το δασικό επίδομα είναι άγνωστο
πότε και αν θα δοθεί.
Εάν δε στα προηγούμενα προστεθούν οι… επίσημες και κατά 40% περικοπές του εισοδήματος των πυροσβεστών, εύκολα γίνεται αντιληπτό γιατί τα στελέχη του Πυροσβεστικού Σώματος, ακριβώς λόγω της εργασιακής αστάθειας που βιώνουν, έχουν καταρρακωμένο ηθικό.
Χαρακτηριστική εξάλλου είναι η δήλωση στην «Εφ.Συν.» του προέδρου της Ενωσης Αξιωματικών της Πυροσβεστικής, Γιάννη Σταμούλη: «Το προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος, εξαθλιωμένο από τη μνημονιακή επίθεση, με άγρια περικομμένο τον μισθό του, σαφώς και δεν διαθέτει τα αναγκαία ψυχικά εφόδια για να αντιμετωπίσει την υπερεργασία και υπερπροσπάθεια που απαιτεί μια δύσκολη αντιπυρική περίοδος, μια και παράλληλα πρέπει να μάχεται να σβήσει την πυρκαγιά που καίει την καθημερινότητά του. Για τρίτη φορά ανταμείβεται με τη μη χορήγηση του δασικού επιδόματος σε μια πραγματική μάχη με τις φλόγες, προστατεύοντας, δυστυχώς πολλές φορές και με το ίδιο του το κορμί, την προστασία του εθνικού φυσικού πλούτου».
Γερασµένος στόλος
Εκτός από τα επίγεια, προβλήματα υπάρχουν και στα εναέρια μέσα πυρόσβεσης. Μπορεί τα πέντε ιδιόκτητα ελικόπτερα της Πυροσβεστικής –τρία ΒΚ και δυο Super Puma- μετά από πολλά χρόνια να βρίσκονται φέτος σε ετοιμότητα, εντούτοις δεν υπάρχουν πιλότοι για να τα πετάξουν αφού και οι έκα εξακολουθούν να εκπαιδεύονται για να ξαναποκτήσουν την πτητική ικανότητά τους.
Στο μεταξύ, ώς τώρα δεν υπάρχει κανένα νέο για την πορεία της εκμίσθωσης των δώδεκα πυροσβεστικών λικοπτέρων βαρέος και μεσαίου τύπου, αφού ο διαγωνισμός για τον ανάδοχο που γίνεται μέσω του ΝΑΤΟϊκού οργανισμού NAMSA βρίσκεται υπό εξέλιξη. Αγνωστος εξάλλου παραμένει ο βαθμός ετοιμότητας του εθνικού εναέριου στόλου των 21 διαθέσιμων πυροσβεστικών αεροπλάνων της Πολεμικής Αεροπορίας. Το πιο καινούργιο από τα Καναντέρ τύπου CL 215 είναι 20 ετών, ενώ του παλαιότερου η ηλικία ξεπερνά τα 35 έτη. Τα δέκα Καναντέρ τύπου CL 415, τέλος, αποκτήθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του ’90.
Το ότι ο στόλος είναι γερασμένος το παραδέχτηκε και ο υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη Νίκος Δένδιας, ο οποίος, μετά τη συνάντηση που είχε στο κτίριο της λεωφόρου Κατεχάκη με δημάρχους της Αττικής στο πλαίσιο του καλύτερου συντονισμού όλων των εμπλεκομένων φορέων, κατέφυγε στο ευχολόγιο: «Πρέπει να είμαι ειλικρινής απέναντί σας, ο στόλος είναι πάρα πολύ γερασμένος. Τα παλαιότερα αεροσκάφη πετάνε μόνο υπό κατάλληλες συνθήκες. Μακάρι η χώρα να είχε τη δυνατότητα να προμηθευτεί 20 νέα αεροσκάφη. Κοιτάμε να κάνουμε μια μελέτη για να δούμε στο μέλλον πώς μπορούμε να προετοιμάσουμε την αντικατάστασή τους καιτον εμπλουτισμό με οικονομικότερα μοντέλα. Μακάρι να είχαμε νεότερα και περισσότερα».
Τα στελέχη πάντως της Αεροπορίας ελπίζουν ότι θα υπάρξει ανασχεδιασμός στο κυβερνητικό επιτελείο και θα εγκαταλειφθεί η σκέψη για μεταφορά της μοίρας των αεροσκαφών πυρόσβεσης από την 113 Πτέρυγα Μάχης της Θεσσαλονίκης στην Αθήνα. Αυτή είχε αποφασιστεί πέρσι στο πλαίσιο της εξοικονόμησης πόρων στην Πολεμική Αεροπορία, όμως, καθώς έγινε κατανοητή από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αμυνας η σημασία της στην αντιπυρική προστασία όχι μόνο της Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής, αλλά εν γένει της Βόρειας Ελλάδας, αποφασίστηκε η παράταση της παραμονής της στην 113 Π.Μ.
«Λάβετε µέτρα»
H πυροπροστασία των δασών προβληματίζει έντονα και τα κόμματα της αντιπολίτευσης, που καλούν την κυβέρνηση να λάβει όσο ταχύτερα γίνεται μέτρα. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση στην «Εφ.Συν.» του βουλευτή επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ και υπεύθυνου στον τομέα της Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, Δημήτρη Τσουκαλά: «Αυτό που απασχολεί εμάς είναι ο βαθμός ετοιμότητας του Πυροσβεστικού Σώματος ως επιχειρησιακού βραχίονα, κάτι που δεν φαίνεται να έχει ακόμα ανησυχήσει την κυβέρνηση και το υπουργείο, που αντ’ αυτού ασχολείται με το νομοσχέδιο που ετοιμάζει για την αναδιοργάνωση του Π.Σ., το οποίο “φυσικά” θυσιάζει τα πάντα στον βωμό των δημοσιονομικών περικοπών. Προτού δούμε καταστροφές, όπως αυτές του 1995, 1998, 2007 και 2009, πράγμα το οποίο απευχόμαστε, εκφράζουμε την αγωνία μήπως τελικά η σπουδή της κυβέρνησης για περικοπές υπερισχύσει της ανάγκης για την αποφυγή των φυσικών καταστροφών…»
Ο συντονιστής, εξάλλου, του τμήματος Σωμάτων Ασφαλείας του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Μαυρόπουλος ερωτώμενος σχετικά από την “Εφ.Συν.” για το θέμα έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο φιλότιμο των πυροσβεστών. «Η αντιπυρική περίοδος θα ξεκινήσει με την αποτελεσματικότητα της Πυροσβεστικής να στηρίζεται αποκλειστικά και μόνο στο φιλότιμο, τον επαγγελματισμό και την αυτοθυσία του προσωπικού της», δήλωσε και πρόσθεσε: «Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι όσο κόβονται δαπάνες για την Πυροσβεστική τόσο πολλαπλασιάζονται οι κίνδυνοι για τους πυροσβέστες. Στην ασφάλεια του πολίτη και την πολιτική προστασία δεν χωράνε εκπτώσεις».
Ερώτηση εξάλλου προς τους υπουργούς Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη έκαναν την Τετάρτη 10 Απριλίου έξι βουλευτές του ΚΚΕ (Δ. Μανωλάκου, Ι. Γκιόκας, Ν. Καραθανασόπουλος, Θ. Κωνσταντινίδης, Γ. Λαμπρούλης και Ν. Μωραΐτης) με την οποία ζητούσαν να πληροφορηθούν τι μέτρα θα παρθούν για τη συντήρηση και προστασία των δασών και πώς θα εξασφαλιστούν η επάρκεια, ο εκσυγχρονισμός και οι αναγκαίες επισκευές του επίγειου αλλά και του εναέριου στόλου.
Την ίδια ημέρα εξάλλου ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Αριστεράς, Βασίλης Οικονόμου, με δική του ερώτηση ζητούσε να πληροφορηθεί πότε θα γίνει η πρόσληψη των συμβασιούχων.
Efsyn
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.