Ως άμεσα μέτρα
για την αντιμετώπιση της ακρίβειας ο συνδυασμός Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς- Ενωτικό Κοινωνικό Μέτωπο προτείνει:
- Θέσπιση αντιτράστ νομοθεσίας, η οποία θα προβλέπει ουσιαστικό, αυστηρό και αποτελεσματικό προληπτικό και κατασταλτικό έλεγχο στην ανοικτή ή συγκεκαλυμμένη διαμόρφωση και λειτουργία των λεγόμενων καρτέλ καθώς και στις καταχρηστικές πρακτικές τους Και αράλληλα, θα αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις ολιγοπωλιακές και εναρμονισμένες πρακτικές στην αγορά, ως προς τις τιμές, την ποιότητα, την ασφάλεια και την υγιεινή προϊόντων και υπηρεσιών.
- Συντονισμό των ελεγκτικών μηχανισμών του κράτους, για τη διασφάλιση του συνδυασμού τιμής και ποιότητας (υπηρεσίες του Υπουργείου Ανάπτυξης, ΕΦΕΤ, Γενικό Χημείο, υπουργείο Γεωργίας, φοροεισπρακτικοί – φοροελεγκτικοί – εισφοροελεγκτικοί μηχανισμοί κλπ), για κοστολογικό έλεγχο
- Θεσμική, οικονομική και διοικητική ενίσχυση και διεύρυνση αρμοδιοτήτων της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία θα πρέπει επιτέλους να απαλλαγεί από την πολιτική και οικονομική εξάρτηση συμφερόντων για να επιτελέσει το έργο της.
- Ανάκτηση της διακριτικής ευχέρειας της κυβέρνησης για προσωρινή διοικητική μείωση των τιμών. Άμεση επιβολή της στα αγαθά βασικών αναγκών λαϊκής κατανάλωσης. Δεν μπορεί να έχουμε φτάσει στο σημείο να έχουμε τη βενζίνη στα 2 €. Δεν μπορεί να έχουμε φτάσει στο σημείο να έχουμε προϊόντα αγροτικής παραγωγής που ο παραγωγός τα πουλάει σε εξευτελιστικές τιμές και στο ράφι στα σούπερ μάρκετ να τα αγοράζουμε εμείς 60, 70, 80% πάνω από την τιμή παραγωγού.
- Αυστηρό κοστολογικό έλεγχο σε όλα τα στάδια διύλισης και εμπορίας των πετρελαιοειδών. Να τεθεί οροφή στις τιμές τους από τη διύλιση και το εμπόριο μέχρι τον καταναλωτή.
- Ανάκληση της κυβερνητικής απόφασης για εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο 80% για το πετρέλαιο θέρμανσης σε σχέση με το πετρέλαιο κίνησης από τον Οκτώβριο του 2012 και συνολική επανεξέταση του θέματος.
- Σύγκρουση με το καρτέλ των εφοπλιστών της ακτοπλοΐας, οι οποίοι διαρκώς αυξάνουν τις τιμές των εισιτηρίων, καθιστώντας τους κατοίκους των νησιών ομήρους των συμφερόντων του καρτέλ τους. Για αυτό το λόγο προτείνουμε άμεση διοικητική μείωση των τιμών των εισιτηρίων της ακτοπλοΐας καθώς και συγκρότηση –είναι μια πρόταση που έχουμε καταθέσει εδώ και καιρό- δημόσιου-κοινωνικού φορέα σχεδιασμού, ελέγχου και παροχής ακτοπλοϊκών υπηρεσιών, για την επαρκή και φτηνή ενδονησιακή διασύνδεση και τη συνολική μείωση του κόστους των ακτοπλοϊκών μεταφορών, στην προοπτική της εναρμόνισης με τη λογική του μεταφορικού εισοδήματος, πολιτικές οι οποίες υποτίθεται ότι αποτελούν και στόχο της Ε.Ε.
- Δραστική μείωση της τιμής των διοδίων και επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων προς όφελος των πολιτών. Είναι αδιανόητο για δρόμους που ακόμα δεν έχουν κατασκευαστεί και που θα κοστίσουν στον Έλληνα φορολογούμενο τρεις έως τέσσερις φορές παραπάνω απ΄ ότι ο αντίστοιχος μέσος όρους κόστους σε άλλες χώρες της Ε.Ε., να καλούνται οι πολίτες να πληρώνουν ένα τόσο υψηλό αντίτιμο.
- Μείωση των εισιτηρίων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και θέσπιση της υποχρέωσης των εργοδοτών να προμηθεύονται και να καταβάλουν το κόστος μηνιαίων ή ετήσιων καρτών για τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τους χαμηλά αμειβόμενους εργαζόμενους.
- Πάγωμα, σε πρώτη φάση, των τιμολογίων των ΔΕΚΟ, με απόρριψη οποιουδήποτε αιτήματος για αύξησή τους. Επανάκτηση υπό δημόσιο έλεγχο όλων των ιδιωτικοποιημένων ΔΕΚΟ και λειτουργία τους με κοινωνικά κριτήρια. Το ρεύμα, το νερό, η ενέργεια δεν είναι εμπορεύματα αλλά δημόσια αγαθά και κοινωνικά δικαιώματα κάθε πολίτη.
- Εξυγίανση και είσοδος των συνεταιρισμών σε όλο το κύκλωμα παραγωγής, επεξεργασίας και εμπορίας αγροτικών προϊόντων.
- Δραστική μείωση της ψαλίδας τιμών μεταξύ παραγωγού και καταναλωτή στα αγροτικά προϊόντα και επέκταση του μέτρου και άλλα προϊόντα..
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.